Deel dit artikel
-

Online classifieds stuwen omzetgroei Axel Springer

Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.

Daarmee zijn online classfieds de grootste drijver achter de omzetgroei van het mediaconcern. In de eerste drie maanden van dit jaar namen de verkopen met 3,2 procent toe tot 772 miljoen euro. Classifieds zijn daar 41 procent van.

De nieuwstak, waar Duitse kranten en tijdschriften onder vallen maar ook Business Insider en eMarketer, vertegenwoordigt 42 procent van de omzet. Dit segment zag de verkopen wel dalen met 2,9 procent tot 341 miljoen euro.

De winst (ebitda) was nagenoeg gelijk met 113 miljoen euro.

Bij de presentatie van de cijfers gaf de leiding als commentaar: “We investeren in het versnellen van de groei van de News- en Classifieds Media-takken. Het doel is de waarde van prestaties van het bedrijf op middellange tot lange termijn te vergroten zodat het dynamisch kan blijven groeien.”

Axel Springer beweegt zich met classifieds op verscheidene markten. Dat zijn voornamelijk b2c-platformen voor auto’s, woningen, vakantiehuisjes en banen. Het bedrijf is een van de kandidaten voor de overname van Marktplaats.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond