More artikelen

Webwinkels lijden weer miljoenen schade door iDEAL

De DDOS-aanvallen op de technische infrastructuur van iDEAL hebben geleid tot tientallen miljoenen euro’s aan gederfde omzetten. De banken en Thuiswinkel.org overleggen nog steeds over het verbeteren van de prestaties.

E-commerce

Currence trekt stekker uit Chipknip

De Chipknip gaat verdwijnen. Dat meldt het AD vanochtend. Eigenaar Currence trekt op 1 januari 2015 de stekker uit de betaalkaart.

iDEAL nu gereed voor Europees betalingsverkeer

Online betaalmethode iDEAL is gereed voor het Europese betalingsverkeer. Alle banken die iDEAL aanbieden hebben onlangs de migratie van iDEAL naar de Europese (SEPA) standaarden afgerond, zo laat de organisatie weten.

Gemiddelde iDEAL-betaling: 74,20 euro

Zo vooruitstrevend als online shoppers in Nederland in hun koopgedrag zijn, zo behoudend zijn ze in de wijze waarop ze betalen: gewoon met bankoverschrijving of acceptgiro. De consument gaf in 2012 gemiddeld 74,20 euro uit per aankoop.

E-commerce

Gebruik iDEAL verdubbeld in twee jaar

De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met internetbankieren. Het gebruik van iDEAL is in twee jaar verdubbeld tot 115 miljoen transacties.

E-commerce

Nieuw record voor iDEAL

In oktober zijn er meer dan 10 miljoen aankopen via iDeal afgerekend. Daarmee is een nieuw record gebroken.

iDEAL transacties naar 7 miljard euro

Het gebruik van iDEAL is in 2011 opnieuw fors gestegen. Het aantal transacties steeg met 36 procent tot een totaalwaarde van 7 miljard euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Currence.

Binnenkort retourpinnen

Wellicht nog voor de zomer moet het voor winkels mogelijk worden om te retourprinnen. Bij het ruilen van artikelen krijgen consumenten het geld op de rekening teruggestort.

Banken aarzelen met prestatie-afspraken webwinkels

De Nederlandse banken handelen te langzaam richting webwinkels om prestatiecontracten te sluiten. Ze lijken de verantwoordelijkheid niet te willen nemen voor de miljoenenschade als iDeal uren of dagen onbereikbaar is.

Mobile

Pan-Europees iDEAL-systeem nog ver weg

Het kan nog jaren duren voordat Nederlandse consumenten bij buitenlandse webwinkels met iDEAL kunnen betalen. De betaalvoorkeuren en gehanteerde systemen zijn in Europa te afwijkend voor snelle harmonisatie.

Thuiswinkel.org: Miljoenen schade door storingen ING

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen dagen miljoenen euro’s financiële schade opgelopen omdat ING via iDEAL niet beschikbaar was.

‘Grote retailorganisaties laat met nieuwe pinnen’

Een aantal grotere retailbedrijven heeft de deadline van het nieuwe pinnen per 1 januari niet gehaald. Dat zegt bankorganisatie Currence, die geen namen wil noemen.

iDEAL: vijftig miljoen transacties per half jaar

Nederlandse consumenten gaan steeds vaker iDEAL gebruiken om betalingen aan winkels en dienstenleveranciers af te rekenen. De uitrol van het mobiele product bij onder meer Rabobank en ING zal dat tempo alleen maar vergroten, schat beheerder Currence in.

Rabobank opent mobiel iDEAL begin 2012 voor alle webwinkels

Het vervolg van de proef met mobiel iDEAL, waar Rabobank woensdag mee van start gaat, in samenwerking met Bol.com, Thuisbezorgd en MyOrder, wordt in de eerste helft van 2012 geopend voor alle geïnteresseerde partijen.

Aantal iDEAL betalingen neemt toe met 52 procent

Currence, het bedrijf achter onder meer iDEAL, laat weten dat het aantal betalingen met iDEAL explosief blijft stijgen. Het aantal keren dat consumenten met iDEAL betaalden nam in 2010 toe met 52 procent tot 69 miljoen waar dit in 2009 nog 45 miljoen was.