More artikelen

Concurrentie met webshops kost Media Markt 50 miljoen

Fysieke winkels van Media Markt en zusterbedrijf Saturn hebben voor vijftig miljoen euro aan omzet laten liggen, omdat ze met webwinkels willen concurreren.

Nederland voorloper bij Media Markt online

Het grootste aanbod, de hoogste conversieratio en de minste in store pick-ups. Het Nederlandse online filiaal van Media Markt steekt op meerdere front boven zijn buitenlandse zusterfilialen uit.

Online omzet Media Markt naar 348 miljoen

Media Markt en Saturn boekten over 2011 een internetomzet van 348 miljoen euro. De helft daarvan is direct te herleiden tot de online shop Redcoon, die eerder aanzienlijk hogere cijfers meldde.

E-commercestrateeg alweer weg bij Media Markt

Christian Wenger verlaat het retailconcern Metro nadat hij nog geen jaar geleden aan boord was gekomen als e-commercestrateeg.

Fiege hofdistributeur Media Markt

De Duitse logistieke dienstverlener Fiege verzorgt exclusief de distributie van artikelen die bij de maandag geopende Duitse website van Media Markt worden besteld. De opdracht komt voort uit de activiteiten van Fiege voor het bedrijf in Nederland.

Nieuw prijsbeleid Media Markt ‘oorlogsverklaring’ webwinkels

Media Markt belooft zijn klanten dat het altijd de goedkoopste zal zijn. Die claim geldt zowel voor winkels in de fysieke omgeving van een Media Markt als voor de online concurrentie. Consumenten zijn moe van aanbiedingen, recensies en dergelijk reclamegeweld.

Media-Markt lanceert concurrent van Spotify

Media-Markt en Saturn lanceren onder de naam Juke een muziekdienst voor thuis en de mobiele telefoon. Voor een tientje per maand kunnen gebruikers onbeperkt muziek streamen.

Moeder Media Markt weer op overnamepad

Media-Saturn wil komend jaar meerdere overnames plegen aan het digitale front om zich weerbaarder te maken. Om het kostenpeil structureel te verlagen sneuvelen drieduizend Europese banen.

Online strategie Media Markt start in 2012

Media Markt wil ook online marktleider worden en breekt daarom met zijn verleden. Voor een kernassortiment gaan online dezelfde prijzen gelden als offline. Garanties voor de laagste prijs gloren ook voor de webwinkel aan de horizon.

Omzet webwinkel Redcoon stijgt tot 402 miljoen

Het nieuwe zusterbedrijf van Media Markt, de internetketen Redcoon, zag zijn omzet afgelopen jaar stijgen tot 402 miljoen euro. Het eerstvolgende doel is de verkopen op te schroeven tot een miljard euro.

Media Markt verzamelt online recensies

Media Markt heeft een online platform gelanceerd waar de winkelketen recensies, geschreven door klanten, plaatst bij het bestaande productaanbod.

Redcoon (Media Markt) streeft naar 1 miljard omzet eind 2015

De spiksplinternieuwe internettak van elektronicaketen Media Markt, het bedrijf Redcoon, wil zijn omzet binnen vijf jaar verdubbelen tot meer dan 1 miljard euro.

Media Markt koopt Redcoon voor uitbreiding online activiteiten

De online winkelketen voor elektronicaproducten, Redcoon, is overgenomen door Media-Saturn Groep, het moederbedrijf van Media Markt.

Nederlandse Media Markt krijgt directeur E-commerce

Antoine Brouwer verlaat UPC als baas E-business en wordt verantwoordelijk voor de digitale handelsactiviteiten van Media Markt. Media Markt worstelt met het formuleren van een internetstrategie maar schroomt niet om te investeren in groei.

Online plannen Media Markt blijven onduidelijk

Europa’s grootste elektronicahandelaar Media Markt blijft onduidelijk over zijn internetplannen. Het blijkt niet in staat om, zelfs met veel bedenktijd, een degelijke online strategie te formuleren.