More artikelen

Virtuele wereld moet stations aantrekkelijker maken

De NS zetten alle zeilen bij om de stations aantrekkelijker te maken voor de reizigers. Een speciaal voor dit onderzoek ontwikkelde virtuele wereld, moet uitkomst bieden bij het meten van de effecten van kleur en op de wachttijdbeleving op stations.

Narrowcasting KPN te duur voor NS

Te lage verwachte reclame-inkomsten nekken het project voor rijdend internet, videoreclame en treininformatie van NS en KPN. Minister Eurlings is nu aan zet.

150 miljoen voor TV en WiFi in intercity’s

De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail geven 150 miljoen euro uit aan televisie en draadloos internet voor alle Nederlandse intercity’s. De grote – vertraagde – uitrol start volgend jaar. Invoering zou dit jaar al hebben moeten plaatsvinden.

NS met interactieve radiocommercial

Luisteraars die afgelopen week online naar Sky Radio hebben geluisterd, hoorden voorafgaand aan een radiostream een korte commercial van de NS. De commercial was gekoppeld aan een advertentie die werd getoond in de Sky Radio Muziekspeler. Wie op de advertentie klikte, kwam op een actiepagina terecht.

Spits met narrowcasting in 750 bussen en treinen

Gratis dagblad Spits stapt samen met openbaar vervoerbedrijf Veolia in narrowcasting. Met schermen in 750 bussen en treinen is dit volgens betrokken partijen het eerste grote OV-narrowcastingproject in Nederland. Het narrowcastingproject van de NS bevindt zich nog in de uitrolfase.

NS plaatst grote schermen op dertig stations

NS gaat samen met Viacom Outdoor zeker dertig narrowcastingschermen ophangen in NS stations door heel Nederland. Eerder dit jaar ging men uit van zeker tien grote tv-schermen op minstens tien NS Stations. NS zou ook belangstelling hebben voor de reclame-exploitatie van de reguliere reisinformatiesystemen. Op de meeste NS stations hangen sinds kort LCD schermen met elektronische informatie.

NS: merendeel internationale trajecten per e-ticket

Reizigers die internationaal reizen met de NS kunnen voor het einde van dit jaar voor het merendeel van de trajecten gebruik maken van een e-ticket. Dat betekent dat reizigers kunnen reizen met een thuis uitgeprint ticket. Op dit moment bestaat de mogelijkheid van thuisprinten alleen voor trajecten naar België en Parijs.

Grootschalige invoering TV in intercity’s

Het merendeel van de Nederlandse intercitytreinen is straks voorzien van televisie en draadloos internet. Vanaf begin volgend jaar starten KPN en de NS met de invoering van tv en internet in de treinen. Gisteren tekenden beide bedrijven een intentieverklaring waarin NS en KPN aangeven de komende maanden verder te gaan met de voorbereidingen van de grootschalige invoering.

Meer NS-stations krijgen megaschermen Viacom Outdoor

Viacom Outdoor denkt voor eind 2007 op 10 grote NS-stations immense digitale tv-schermen in bedrijf te hebben. De schermen tonen een doorlopende stroom van nieuws, sport en reclame. Gisteren zag op Utrecht CS het eerste scherm het levenslicht, met advertenties van Heineken, CliniClowns, KPN, L'Oreal en Friesland Foods. Viacom werkt aan middelen om de effectiviteit van de reclame te meten.

NS voorzichtig met draadloos internetten

Een landelijke dekking van draadloos internetten in alle treinen van NS is ondenkbaar. Dat vertelde Paul Diercks van de NS op het gisteren in Bussum gehouden Hotspot Event.

Sony adverteert op NS-TV

update De Nederlandse Spoorwegen beginnen dinsdag met tv in de trein. De uitzendingen van NS-TV duren tien minuten en kennen voorlopig drie geluidloze spotjes. Tijdens het experiment kunnen treinreizigers ook draadloos internetten op hun laptops en pda's via umts.

Hotspots op 30 NS-stations

Op dertig NS stations in Nederland komen wifi hotspots. De hotspots zijn toegankelijk via een kraskaart of een abonnement. Nog dit jaar willen KPN en NS, die op dit gebied samenwerken, ook internet in de treinen zelf aanbieden.

NS: online kaartverkoop uiterlijk in 2004

De Nederlandse Spoorwegen wil in de loop van 2003 of begin 2004 online treinkaartjes verkopen. In december zal het bedrijf al beginnen met het aanbieden van andere online diensten aan klanten, in eerste instantie abonnementshouders, zo bevestigt NS tegenover Emerce. NS loopt op dit gebied achter op veel Europese concurrenten.