Meer Artikelen

Otto neemt Franse branchegenoot over

Het Duitse Otto breidt zijn e-commercebelangen in Europa verder uit met de volledige overname van het Franse Group 2SI. Daarnaast worden ook de Russische activiteiten versterkt.

Otto trekt 300 miljoen euro uit voor e-commerce

De Duitse Otto Group gaat fors investeren in onlinehandel. Daarvoor wordt tot aan 2015 een bedrag van 300 miljoen euro uitgetrokken. Dat heeft bestuursvoorzitter Rainer Hillebrand vrijdag bekendgemaakt.

Otto koopt Neckermann

Otto Group heeft de internetdomeinen en klantgegevens van Neckermann in Duitsland gekocht.

Otto investeert in supersnelle internetkoerier

De investeringstak van e-commercebedrijf Otto neemt een belang in het Engelse Shuttl. De internetkoerier claimt een van ’s werelds snelste distributeurs te zijn. Het polste Usain Bolt of hij een bijbaantje zocht in ruil voor aandelen.

E-commerce

Otto opent online meubelzaak

Meubels kopen op internet is nog ongebruikelijk, maar Otto Group laat zich daardoor niet weerhouden een grote webwinkel te openen.

E-commerce

Otto meet maten fashionshoppers via webcam

Vier vragen, vier poses voor de webcam en webwinkel Otto kent de maten van zijn winkelend publiek. Een nieuwe technologie kan shoppen eenvoudiger maken en het aantal retourzendingen terugdringen.

E-commerce

Vrouwen hebben wat met Tumblr en Groupon

Tumblr was dit voorjaar veruit de meest populaire ‘vrouwensite’, volgens Europese cijfers van comScore.

Premium

Otto lanceert eigen reclameprogramma voor uitgevers

Naast zijn activiteiten met affiliatenetwerken lanceert Otto een eigen partnerprogramma.

Premium

Ook Otto stapt in re-commerce

Klanten van webwinkel Otto kunnen hun gebruikte elektronica terugverkopen aan het bedrijf.

EBay groter in Europa dan in Amerika

Bijna de helft van het bezoek aan eBaysites komt uit Europa, terwijl thuisland Amerika maar voor eenderde unieke bezoekers zorgt. Uit onderzoek blijkt ook dat het Japanse Rakuten ondertussen al twintig procent van de bezoekers uit Europa krijgt.

Otto experimenteert met sociale groepskorting

De kledingliefhebber die gelijktijdig met vrienden op Otto.nl de virtuele kledingrekken doorzoekt, kan rekenen op korting. Naar mate er meer vrienden mee winkelen, gaat de korting omhoog.

Premium

Nep travestiet wint modellenwedstrijd Otto op Facebook

Online warenhuis Otto zit met een curieus social media-probleem. Het bedrijf schreef een modellenwedstrijd uit op Facebook en nu blijkt een als vrouw verklede student, met erg weinig smaak, te winnen.

Otto test ‘nieuwe’ reclamevorm voor de iPad

’s Werelds nummer twee e-commercebedrijf Otto start in Duitsland een reclamecampagne die specifiek voor Apples iPad is ontwikkeld.

Otto worstelt met omzetgroei buiten Duitsland

De opbrengsten van ’s werelds op een na grootste postordergigant, Otto, gingen ondanks de economische omstandigheden met 1,5 procent omhoog naar 10,1 miljard euro. Hierbij was meer dan de helft afkomstig uit Duitsland. Daarbuiten zag het Duitse concern de activiteiten uit e-commerce dalen.

Otto pleegt weer Russische overnames

’s Werelds een na grootste webwinkel na Amazon.com, de Duitse Otto Group, neemt de resterende aandelen van Ruslands postorderaars Direct Catalog Service en Na Dom over.