Deel dit artikel
-

Otto meet maten fashionshoppers via webcam

Vier vragen, vier poses voor de webcam en webwinkel Otto kent de maten van zijn winkelend publiek. Een nieuwe technologie kan shoppen eenvoudiger maken en het aantal retourzendingen terugdringen.

Sinds een paar dagen kennen vierhonderd items in de Ottowinkel een extra feature: maten meten. Het bedrijf dat de technologie levert, claimt dat zijn resultaten minstens even goed zijn als een winkelassistent met een centimeter.

Artikelen van het merk Melrose zijn voorzien van de digitale equivalent van de centimeter. Voor Otto is dit een kleinschalige technologieproef. Shoppers kunnen eenvoudiger passende kleding aanschaffen. Ze hoeven zich geen zorgen te maken over wisselende maten bij verschillende kledingmerken. Indien breedschalig geïmplementeerd, zou het ook het aantal retourzendingen kunnen verlagen en daarmee de logistieke kosten.

De Berlijnse startup UPcload is de leverancier van de technologie. De onderneming is nog maar een paar maanden actief.

UPcload staat niet op de portfoliolijst van Project A Ventures, het nieuwe digitale investeringsvehikel van Otto.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond