Meer Artikelen

Philips opent ‘Pimp my Senseo’-site

Philips opent binnenkort een site waar consumenten hun nieuwe Senseo-machine naar smaak kunnen aanpassen. Het is niet helder hoe dit deel uitmaakt van Philips’ online shop-strategie. Over zijn webwinkelplannen is het bedrijf nog steeds erg duister.

Premium

Positief Philips investeert door in marketing

Investeren in marketing en innovatie staat voorop, terwijl tegelijkertijd de kosten op een gezond peil worden gebracht. Philips presenteerde vanochtend een omzetdaling van 11 procent en een verdrievoudiging van de kwartaalwinst.

Philips Net TV breidt aanbod uit

MyVideo.de gaat een samenwerking aan met Philips Net TV. De content van de videodienst komt hiermee op televisie. In eerste instantie geldt de deal enkel voor Duitsland.

Philips omzichtig vooruit met e-commerce

Twee nieuwe eigen webwinkels opende Philips afgelopen kwartaal, zonder tam-tam. Op termijn gaan deze winkels concurreren met de reguliere retail. Het huidige kwartaalbericht zegt echter niets over Philips’ online resultaten.

Philips houdt webshop uit openbaarheid

Philips wil de retail niet tegen de borst stuiten. De webshop van de elektronicafabrikant is al sinds november vorig jaar in de lucht, maar wordt nauwlijks aan de buitenwereld bekend gemaakt.

Premium

Philips zwijgzaam over e-commerceplannen

Philips boekt een nettoverlies van 59 miljoen euro en ziet de omzet fors dalen in het eerste kwartaal. De Nederlandse multinational krijgt rake klappen door de recessie. Er klinkt echter geen woord over de ambitieuze doelstelling met e-commerce.

Philips schrapt 6.000 banen

Philips schrapte 6.000 banen in het afgelopen kwartaal om kosten te besparen. De elektronicagigant boekt een nettoverlies van 1,5 miljard euro. Gerard Kleisterlee: “Marketing en innovatie zijn nu crucialer dan ooit tevoren”. Het marketingpotje bevat dit jaar 45 miljoen euro.

Philips verkoopt Amerikaanse Blu-ray-activiteiten

Philips doet zijn Amerikaanse productieactiviteiten van Blu-ray, DVD en andere audiovisuele apparaten van de hand. Het Japanse Funai neemt een licentie op het Philips-merk.

Philips: op naar 1 miljard online omzet

Philips heeft vanochtend een winstwaarschuwing uitgegeven. Het verwacht niet meer de beoogde verdubbeling van het bedrijfsresultaat per 2010 te kunnen realiseren. Het concern zet agressief in op effectiever reclame-uitgaven en online groei.

Premium

Philips anticipeert op verslechterende markten

Philips investeert komende maanden 230 miljoen euro in een kostenbesparingsprogramma. Het bedrijf wil daarmee in een verslechterende economische markt toch zijn winstdoelstellingen halen.

Koers Philips veert op na kwartaalcijfers

De koers van het aandeel Philips sprong aan het begin van de handelsdag met 6 procent omhoog als reactie op gunstige kwartaalcijfers.

Premium

Philips stopt productie dvd-recorder

De dvd-recorder heeft zijn langste tijd gehad. Philips zal volgend jaar geen nieuwe modellen van deze tv- en pc-compaan op de markt brengen.

Resultaten beeldschermdivisie drukken Philips-cijfers

De nettowinst daalde bij Philips in een jaar tijd met ruim 650 miljoen euro tot 219 miljoen euro, mede als gevolg van de tegenvallende resultaten van de schermendivisie.

Nettowinst Philips verdubbelt

Elektronicabedrijf Philips zag de nettowinst afgelopen jaar verdubbelen tot 1,4 miljard euro. Dat resultaat komt mede tot stand door de verkoop van participaties. Afgelopen 2 jaar investeerde Philips 10 miljard euro in acquisities.

Premium

Philips mijdt televisiereclame in Europa

Philips heeft dit jaar nog 50 miljoen euro te besteden aan reclame-uitingen. Slechts een fractie daarvan gaat nog naar tv-reclame. Met een exclusieve, vrouwelijke aanpak probeert Philips bijvoorbeeld zijn nieuwe Aurea-televisie op de markt te brengen.