Meer Artikelen

Premium

Franse krant op elektronisch inkt

iRex Technologies uit Eindhoven, het bedrijf achter een door Philips ontwikkelde technologie met elektronische inkt, gaat met het Franse dagblad L’Echos in zee. Gebruikers van de iLiad, een soort pda die platte tekst en plaatjes kan weergeven, kunnen enkele malen per dag een geactualiseerde versie van krant ophalen via een wifi-verbinding.

Premium

Philips wil ambient technologie verder uitrollen

Philips wil zijn ambient-technologie breed gaan inzetten. Behalve games zal ook DVD en Blu-ray content in de toekomst alle sensoren kunnen prikkelen. Philips spoort ontwikkelaars aan om hiervoor de alweer enkele jaren geleden ontwikkelde amBX-scripting technologie te gebruiken.

Philips met 3D-narrowcasting

Narrowcasting met 3D-beeldschermen. Het bedrijf Navori meent dat deze vorm van communicatie een volgende stap is om consumenten aan te spreken. Met Philips is in Nederland een eerste klant gevonden. Het bedrijf, tevens leverancier van de schermen, gaat op een aantal locaties beelden tonen op 3D-schermen die zijn aangesloten op een narrowcastingnetwerk.

Premium

Na Philips ook ABN Amro in Second Life

Bijna anderhalf jaar na de primeur van de Amerikaanse bank Wells Fargo opent 7 december ook ABN Amro een virtuele bankvestiging op Second Life. Philips kondigde gisteren aan de virtuele wereld te betreden.

IFA: consumentenelektronica voor gezondheidszorg

Fabrikanten van consumentenelektronica staan aan de vooravond van een nieuw tijdperk, waarin toepassingen voor de gezondheidszorg een cruciale rol zullen spelen. Tijdens een presentatie op de consumentenelektronicavakbeurs IFA in Berlijn afgelopen zaterdag maakte Philips topman Rudy Provoost onderscheid tussen oude en nieuwe convergentie. “Bij de oude convergentie gaat het vooral om technologie, bij nieuwe convergentie draait het om beleving. Vandaar we ons met Philips willen gaan richten op lifestyle en gezondheidszorg.”

Premium

IFA: UPC toch verder met HDTV

Kabelaar UPC gaat toch HDTV aanbieden, nadat het bedrijf eerder dit jaar vanwege technische problemen de decoders van Philips niet kon uitleveren. Op de IFA, de vakbeurs voor consumentenelektronica die nog tot 6 september in Berlijn wordt gehouden, maakte Philips bekend dat de decoders eind 2006, in elk geval ruim voor de kerstdagen, beschikbaar zijn.

Premium

Philips koploper online display advertising

Philips was in de eerste helft van 2006 de grootste online display adverteerder van Nederland. Het bedrijf gaf 3,7 miljoen euro uit aan deze vorm van marketing. Dat blijkt uit gegevens van Nielsen Media over online bestedingen. Vormen van online display advertising zijn banners, buttons, skyscrapers, pop-ups en contentintegratie.

Wow-tv

Driedimensionale schermen geven letterlijk een nieuwe dimensie aan televisie en computer.

Het intelligente huis

Philips wil zijn ‘ambient technologie’ beproeven bij de consument die in het HomeLab de nieuwste snufjes mag uitproberen

Premium

Philips met Amsterdamse proef 06-betalen

Een aantal Nederlandse en buitenlandse bedrijven uit de telecom- en technieksector begint na de zomer een proef waarbij kleine betalingen in winkelcentra direct via de mobiele telefoon worden afgerekend. Kredietkaartbedrijf JCB, een Aziatische wereldspeler, grijpt de proef aan om zijn bereik en naamsbekendheid in Nederland te vergroten.

Premium

Groothandel webwinkels snuffelt aan RSS

Toeleveranciers van Nederlandse webwinkels en prijsvergelijkingssites beginnen zich te orienteren op de XML-toepassing RSS. Met XML kunnen ze de elektronische voorraadsystemen van hun afnemers automatisch voeden en bijwerken. Dat merkt de Haagse RSS-dienst Febber.com, dat onder meer Philips en het Ministerie van Economische Zaken als klant heeft.

Versnelde invoering HDTV

Alle grote kabelaars brengen dit voorjaar het WK 2006 in hoge definitie (HD) op het scherm. Afgelopen donderdag sloten UPC en Philips een contract voor het gebruik van decoders voor HD ontvangst, en vrijdag maakten Essent Kabelcom, Casema, CaiW en Multikabel een samenwerking bekend met leverancier Samsung.

Digitaal watermerk tegen illegale filmkopie

Philips zet een nieuwe digitale watermerktechnologie in om illegaal opgenomen speelfilms die via internet worden verspreid te herleiden tot de bioscoop waar de opnamen gemaakt zijn. Bioscopen kunnen zo worden gewaarschuwd dat er illegale opnamen zijn gemaakt.

Premium

3GSM: “Contactloos betalen binnen een jaar realiteit”

Philips denkt dat de technologie Near Field Communication voor contactloos betalen binnen een jaar breed wordt opgepakt. Het bedrijf toont de technologie op de vakbeurs 3GSM in Barcelona samen met Samsung en Telefonica Moviles Espana.

Philips experimenteert met consumentgeleide innovatie

Producenten die open staan voor suggesties van lead users kunnen hun product sneller verbeteren, stelt MIT-professor Eric von Hippel. Philips brengt die theorie in praktijk via de website Leadusers.nl die sinds augustus vanuit Eindhoven aangestuurd wordt. Het bedrijf heeft via de website reeds onderzoek gedaan naar videotelefonie, en momenteel loopt een onderzoek naar slaapkwaliteit.