Meer Artikelen

Philips en Microsoft samen in telefonie

Philips en Microsoft hebben een draagbare telefoon ontwikkeld met MSN technologie. De telefoon werkt via een “buddy lijst”, waarbij direct contact kan worden gezocht met degenen die online zijn. In plaats van elkaar teksten te sturen, kan men elkaar telefoneren via VoIP (internettelefonie). Philips ging eerder een soortgelijke samenwerking aan met KPN en Skype. Ook Panasonic heeft een soortgelijke alliantie met Skype.

“Acceptatie nieuwe RFID-standaard versnellen”

Hewlett-Packard en Philips gaan samenwerken om de acceptatie van de laatste wereldwijde RFID-standaard te versnellen. Doel van de samenwerking is om de overstap naar de nieuwe RFID standaard te vermakkelijken.

Volgend jaar mogelijk toch hdtv in Nederland

Philips zegt met omroepen en kabelmaatschappijen in Nederland in onderhandeling te zijn over het uitzenden van het WK Voetbal in hoge definitie televisie (HDTV). Onder meer is de top van kabelmaatschappij Essent afgelopen weekend door Philips uitgenodigd om op de Internationale Funkausstellung (IFA) in Berlijn HDTV te komen bekijken. Philips heeft naar eigen zeggen “voor veel geld” de promotierechten van het WK gekocht.

Philips en KPN lanceren videofoon met voip

KPN en Philips hebben op de Internationale Funkausstellung (IFA) in Berlijn een draadloze videofoon aangekondigd die diit najaar onder de noemer KPN InternetPlusBellen wordt geleverd. Het gaat om een soort DECT apparaat dat via ADSL werkt.

Mobiele telefoon vervangt clubkaart Roda JC

Supporters van Roda JC zullen in het nieuwe seizoen 2005 – 2006 het stadion binnen kunnen komen met hun mobiele telefoon in plaats van met hun clubcard. Het gaat om een proef met near field communication (nfc), een draadloze communicatietechniek. Philips en KPN zijn bij het project betrokken.

Philips-campagne rondom Senseo op stoom

De campagne van Philips waarin 'kunstenaars' via internet worden opgeroepen om kunstwerken in te zenden rondom de Senseo en het thema koffiebeleving begint volgens Doeke de Steur van Media Republic aan te slaan. Tot nu toe zijn er 250 inzendingen binnengekomen, aldus De Steur. De actie loopt van begin juli tot eind november.

3D scherm Philips dit najaar op de markt

Philips gaat zijn nieuwe 'multi-view' 3D-beeldscherm, dat in mei op het SID International Symposium werd geïntroduceerd, vanaf oktober aan de man brengen. Het bedrijf mikt vooral op ondernemingen presentaties willen geven, maar ook de gamesindustrie zou geinteresseerd zijn. Voor de consument is het beeldscherm nog niet geschikt.

Philips in zorg op afstand

Onder de noemer Motiva wil Philips samen met breedband leveranciers uit Noord-Amerika en Europa een televisiekanaal opzetten dat gegevens van patiënten kan versturen naar doktoren of verplegers. Philips is de eerste grote fabrikant van consumentenelektronica die zich op deze markt richt.

“Consumentenelectronica uitweg voor pc-fabrikanten”

Computerfabrikanten die zich zorgen maken over de dalende winstmarges voor pc's, moeten zich meer toeleggen op consumentenelektronica. De hardwareproducenten bereiden zich alvast voor op zo'n verschuiving van hun activiteiten. Dat stelt onderzoeksbureau Gartner.

Usability-prijs voor Philips

Philips heeft de Usability Award 2005 gewonnen. Dat is de prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door 2C Consultancy uit De Meern. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Postbank eindigden respectievelijk als tweede en derde.

Philips levert rfid-chips WK voetbal

Philips gaat toegangskaarten voor het WK Voetbal in Duitsland voorzien van rfid-chips. WK-voetbal organisator FIFA hoopt zo te voorkomen dat er een levendige handel in vervalste toegangskaarten ontstaat.

Philips gaat uitvindingen onderbrengen bij vc

Philips Research Nederland is eerder deze week een opmerkelijk samenwerkingsverband aangegaan met de Amerikaanse durfkapitalist New Venture Partners (NVP). De samenwerking voorziet er onder meer in dat NVP toegang krijgt tot kansrijke nieuwe technologieën uit het Natlab. Als die inderdaad veelbelovend blijken te zijn, zouden er spinoffs kunnen ontstaan, zo luidt de gezamenlijke filosofie van Philips en NVP.

Investering Intel in E-Ink

Chipmaker Intel heeft een onbekend bedrag gestoken in E-ink, een Amerikaans bedrijf dat is gespecialiseerd in het maken van digitale inkt. Die inkt gaat gebruikt onder meer gebruikt worden voor de krant van morgen, de elektronische krant, waaraan door onder meer door Philips wordt gewerkt. Volgens experts gaat het nog twee jaar duren voordat het product op de markt komt.

Philips: binnen twee jaar oprolbare display

Philips is al een tijd bezig met het ontwikkelen van een ultra-dun oprolbaar display. Als alles op schema blijft, zal binnen twee jaar met de productie ervan begonnen kan worden, zo heeft het electronicabedrijf bekendgemaakt. Dat zou betekenen dat de oprolbare electronische krant weer een stapje dichterbij is gekomen.

3GSM: muziek op mobieltje versus de iPod

Mobiele muziek wordt de toekomst. Dat denken de operators. Zowel Nokia als Sony Ericsson bieden op hun nieuwste 3G-toestellen de gebruiker de mogelijkheid om muziek op zijn mobieltje af te spelen. Naast radio en tv wordt mobiele muziek gezien als een belangrijke aanvulling op het huidige aanbod. Straks luistert iedereen naar zijn eigen muziek op zijn mobieltje, zo is de verwachting van de operators.