Meer Artikelen

Zibb.nl komt met betaalde diensten voor ondernemer

Zibb.nl, de samenwerking van Elsevier en de Rabobank, gaat een nieuwe fase in. De twee gaan betaalde diensten aanbieden aan de mkb-doelgroep. Daarnaast zal het in samenwerking met BBned adsl-verbindingen aanbieden. Met de nieuwe diensten moet op termijn een miljoenen-omzet gegenereerd worden.

Rabobank.nl blijkt Europese koploper

De Rabobank blijkt één van de best bezochte banken van Europa te zijn. Op de bezoekerslijst van Nielsen/Netratings eindigde de bank op de tweede plaats, achter de Zweedse bank ForeningsSparbanken. Hoewel de bezoekcijfers niet per se iets zeggen over het gebruik van online diensten, laat de bank wel de Nederlandse concurrenten ver achter zich.

Geldonline moet de vrouw financieel op weg helpen

Ilse Media en de Rabobank hebben Geldonline geopend, een financieel onderdeel van vrouwenportal VrouwOnline.nl. Vrouwen moeten hierop terecht kunnen voor informatie over en aanschaf van financiële producten, want "de tijd dat de man de financiën deed, is allang voorbij", sprak Rabo-directielid John van Nuenen bij de opening. Rabobank en Ilse investeerden samen tussen de twee en drie miljoen gulden in de site.

“Rabobank en Albert Heijn sterkste internetmerken”

Rabobank en Albert Heijn hebben de sterkste merknamen op internet. Als het gaat om pure online merken is Bol.com volgens Nederlanders de bekendste merknaam. Dit concludeert onderzoeksbureau InSites Consulting in een studie naar merkbekendheid op internet. Nederlandse merknamen blijken onder internetters overwegend een hogere naamsbekendheid te hebben dan buitenlandse.

Winkelstraat.nl: Betalen op web blijft heet hangijzer

Betalen via Internet is en blijft een heet hangijzer in Nederland. In een onderzoek van Winkelstraat.nl zegt de helft van de respondenten niet op een creditcard te vertrouwen. Ook geeft een groot deel te kennen meer te zullen kopen als veilige betalingen beter gegarandeerd kunnen worden. Toch zeggen de meesten komend jaar meer online te gaan kopen.