Meer Artikelen

ABN Amro: meeste mobiele betalingen in zomer

Betalen via de mobiele telefoon is populairder in de zomermaanden dan in de rest van het jaar. Dat blijkt althans uit gegevens van de ABN Amro. In juli vonden 2100 betalingen plaats door mobiele internetbankierders, tegen gemiddeld 1500 mobiele betalingen. Vergeleken met het aantal betalingen via de PC staat het mobiel internetbankieren nog in de zeer prille kinderschoenen, zoals ook bleek uit de gegevens van de Rabobank waar Emerce vorige week over schreef.

Rabobank ontevreden over gebruik mobiel bankieren

De Rabobank is ontevreden over het aantal mensen dat gebruik maakt van bankieren per mobiele telefoon. Zo'n 17.000 mensen hebben zich geregistreerd voor Rabo Mobielbankieren. “Vergeleken met de 2,5 miljoen klanten die bankieren via internet, is dat aantal niets,” aldus Willem de Jager, die bij de Rabobank verantwoordelijk is voor mobiele diensten.

Rabobank geeft impuls aan gebruik digitale nota

De Rabobank wil een extra impuls geven aan het gebruik van digitale nota's en facturen. Het bedrijf heeft daartoe een overeenkomst gesloten met 'facturenservicecentrum' Bluem. Op dit moment maken 18 grote bedrijven gebruik van de mogelijkheid om digitale facturen te versturen. Een kleine tienduizend van de in totaal 2,6 internetbankierende Rabobank klanten maakt gebruik van de mogelijkheid om elektronische facturen te ontvangen, aldus woordvoerder René Loman van de Rabobank.

Rabobank op KPN TV, muziekkanaal in de maak

MediaMall, een internettelevisiebedrijf waarvan KPN voor 51 procent eigenaar is, gaat met Rabobank experimenteren met personaliseerbare televisie in Sittard-Geleen. Ook sportclubs, beginnende muziekbands en het MKB kunnen goedkoop een eigen digitaal tv-kanaal lanceren.

ABN Amro lanceert goedkope iDeal-variant

Na Rabobank brengt nu ook ABN Amro een goedkope versie van internetkassa iDeal uit. Ondernemers kunnen tegen lage variabele kosten online betalingen ontvangen, direct op hun bankrekening. De bank tracht startende webwinkeliers aan zich te binden.

Online wervingscampagne Rabobank wint prijs

Een online wervingscampagne van de Rabobank heeft deze week de eerste prijs gewonnen in de categorie interactieve media bij de Jaarprijzen Personeelscommunicatie. De campagne bestaat uit een per e-mail verspreid filmpje waarin de kijker – een potentiele kandidaat voor een functie bij de bank -live gebeld wordt.

Premium

Rabobank verlaagt iDeal-tarieven

Rabobank lanceert vandaag iDeal Lite, een goedkope internetbetaalmethode voor MKB'ers die maandelijks tot 300 transacties uitvoeren. Bovendien verlaagt Rabobank de abonnementsprijs voor de Rabo iDeal kassaversie met ruim 30 procent om haar leidende positie als bankier voor het MKB ook op internet te handhaven.

Premium

Ook ABN Amro met Lite-versie iDeal

Na Rabobank zal ook ABN Amro binnenkort een lichte versie van internetkassa iDeal in bedrijf nemen. ABN Amro verwacht dat de aan iDeal deelnemende banken over enkele weken meer dan 100.000 iDeal-transacties per week zullen verwerken.

Premium

Rabobank met ´kleinere´ versie iDeal

Onder de naam iDeal Lite introduceert Rabobank volgende week een nieuwe versie van webwinkelkassa iDeal. De bank verlaagt de drempel voor kleine ondernemers om hun sites direct aan te sluiten op de internetbankieromgeving van de bank.

Veertig procent e-betalingen via iDeal

Vier van de tien elektronische betalingen die Nederlandse webwinkeliers afhandelen verlopen via het interbancaire betaalsysteem iDeal. Dat gaat niet ten koste van andere betaaltechnieken, wat duidt op groei van de e-commercemarkt. iDeal is technisch voorbereid op internationalisering als in 2008 een pan-Europese betaalstandaard in werking treedt.

“Merendeel hypotheeksites scoort matig”

MoneYou, ABN Amro, Rabobank, en Bank of Scotland zijn in Nederland de hypotheekverstrekkers met de beste online aanwezigheid. Het overgrote deel van de hypotheekverstrekkers heeft echter nog forse stappen te zetten, constateert DCE consultants in een benchmark-onderzoek. Met name de interactie- en transactiemogelijkheden van de hypotheeksites schieten te kort.

Rabobank richt zich met nieuwe site op directe verkoop

De Rabobank heeft gisteren een nieuwe site gelanceerd die aansluit bij de nieuwe internetstrategie van de bank. De focus van de bank komt voortaan op directe verkoop van financiële producten te liggen. Het gebruik van internet beperkt zich nu nog vooral tot transacties, maar klanten zullen de komende jaren steeds meer financiële producten en diensten via internet willen afnemen, zegt Marc Cootjans, commercieel directeur bij de Rabobank.

Rabobank van start met digitale acceptgiro

Vanaf vandaag kunnen klanten van de Rabobank digitale nota's en digitale acceptgiro's ontvangen via internet-bankieren. Rabobank is hiermee de eerste bank die deze toepassing introduceert. De naam van deze dienst is Rabo NotaBox.

Rabobank start met TV-bankieren

Rabobank start als eerste Nederlandse bank met TV-bankieren. Vanaf januari kunnen klanten van de bank met digitale televisie via de afstandbediening hun bankzaken regelen. In eerste instantie richt de Rabobank zich vooral op gebruikers van Windows Media Center, maar de bank spreekt ook met grote aanbieders als UPC en KPN, partijen die dit jaar hun digitale TV-netwerken grootschalig willen uitrollen.

11.064 iDeal-donaties voor slachtoffers aardbeving

Internetters hebben tot nu toe via iDeal een bedrag van 435.500 euro gestort voor de slachtoffers van de aardbeving in India en Pakistan. De Rabobank telde in totaal 11.064 transacties. Het was de eerste keer dat iDeal grootschalig werd ingezet voor donaties.