Meer Artikelen

Weer omzetdaling Hyves, 2012 transitiejaar voor TMG

Uitgeverij TMG zegt dat haar crossmediale strategie resultaat begint op te leveren. 2012 is echter nog een overgangsjaar ‘waarin naast de transformatie van de organisatie ook rekening moet worden gehouden met aanloopkosten van nieuwe online activiteiten’. Hyves boekte wederom omzetverlies.

TMG geeft winstwaarschuwing, Hyves verder onderuit

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vanochtend een winstwaarschuwing afgegeven. De brutowinst is in het tweede kwartaal van dit jaar meer dan gehalveerd naar 9 miljoen euro. Hyves zakt verder weg.

Silvio de Groot straks algemeen directeur Dichtbij

Silvio de Groot wordt in juli adjunct-directeur bij TMG-dochter Dichtbij. Per 1 januari zal hij het roer volledig overnemen en Jelle Hoffenaar opvolgen als algemeen directeur.

TMG en Efteling sluiten mediapact: Papier Hier!

De Efteling gaat een intensieve samenwerking aan met de TMG Groep voor een crossmediale campagne. ‘Sprookjesachtig en qua complexiteit uitdagend’.

Ex-Hyvers in mobiele telefonie

De TMG financiert een nieuwe virtuele mobiele operator (MVNO) Bliep van voormalige Hyvers. Zelfs de merknaam komt er vandaan. Maar Hyves ontkent er iets mee te maken te hebben.

Verzet redactie Telegraaf tegen crossmediaal plan

De hoofdredactie van De Telegraaf verzet zich tegen op internet gerichte toekomstplannen van de Telegraaf Media Groep (TMG). Dat meldt de Volkskrant vandaag. Men vreest dat de krant een ‘anonieme contentfabriek’ gaat worden.

Premium

Online omzet Telegraaf stijgt drie procent

Telegraaf Media Groep boekt een kleine omzetstijging met zijn digitale activiteiten. De concurrentie met Facebook wordt voelbaar.

Telegraaf breidt belang in GroupDeal uit

De Telegraaf breidt zijn belang in kortingssite GroupDeal uit van veertig naar zestig procent. Het uitgeefbedrijf zoekt de concurrentie met aanbieders als Groupon, Sweetdeal en Marktplaats.

See you later aggregator

Steeds meer uitgevers van lokaal nieuws lijken zich te verzetten tegen de Telegraaftitel Dichtbij.nl, die nieuws van verschillende sites bij elkaar raapt. De uitgever van Weespernieuws Enter Media en Nederlandse Nieuwsblad Pers (NNP) hebben een advocaat in de hand genomen om het overnemen van nieuws ‘te staken en gestaakt te houden’.

Hyves stelt TMG flink teleur

Hyves blijft qua financiële prestaties ver achter bij de hoge verwachtingen van moederbedrijf Telegraaf Media Groep (TMG). Dat concludeert het FD vanochtend naar aanleiding van cijfers van de TMG Groep.

Internetomzet Telegraaf stijgt tot 17 miljoen

Twaalf procent van de concernomzet van Telegraaf Media Groep is toe te wijzen aan digitale activiteiten. De online verkopen stegen afgelopen jaar, dankzij de overname van Hyves, met zestig procent tot zeventien miljoen euro.

Premium

Internetomzet Telegraaf stijgt 31 procent

De internetomzet van De Telegraaf is afgelopen kwartaal met 31 procent gegroeid tot zeventien miljoen euro. De online stijging kon de daling van het concernresultaat echter niet compenseren.

MTV wilde Hyves overnemen

Voor Telegraaf Media Groep (TMG) in beeld was als overnamekandidaat van Hyves, speelde MTV met het idee om het Nederlandse sociale netwerk over te nemen. Een paar jaar geleden voerden beide partijen gesprekken om te kijken of ze tot een deal konden komen.