Meer Artikelen

TNT koopt e-commercespecialist

TNT Post breidt de e-commerce-activiteiten uit en heeft Kowin overgenomen, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor onder meer het realisatie van webshops voor klanten zoals Kruidvat, Trekpleister, Intersport, Praxis, Sanoma.

TNT onderzoekt beursgang posttak

De krimpende Nederlandse postmarkt noopt TNT tot het onderzoeken van een mogelijke beursgang van de posttak. Hieronder vallen ook de e-commerce-activiteiten. Ook verkoop van de Europese activiteiten of samenwerkingsverbanden in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk of Italië behoren nog tot de mogelijkheden.

TNT breidt e-commerce-activiteiten uit met overname

TNT heeft het Nederlandse TopPak overgenomen, een logistieke speler, onder meer op het gebied van e-commerce. TNT versterkt hiermee volgens eigen zeggen zijn positie door een extra service toe te voegen aan de e-fullfilment diensten die het al biedt.

Premium

Neckermann en TNT helpen webshop We Fashion online

Modeketen We Fashion opent zijn webwinkel zonder dat het daartoe kennis in huis heeft. En dat hoeft ook niet. Het is namelijk Neckermann die de orderverwerking doet en TNT de verzending.

Eerste grote namen partners voor TNT Webshops bekend

TNT is bezig de webwinkels op te tuigen voor We Fasion en M&S Mode. De bedrijven besteden techniek, logistiek en marketing uit aan het postbedrijf, dat zijn digitale omzet wil verdubbelen.

TNT Post in mobiele marketing met QR-codes

Zakelijke klanten van TNT Post kunnen een nieuwe, mobiele, component aan hun direct mailings toevoegen met QR-codes.

[Video] TNT richt pijlen op ondersteuning webshops

TNT investeert strategisch in eigen webshops en overnames van bedrijven die zich richten op software of logistieke zaken voor webshops. E-commerce zorgt voor meer pakketjes. Dat zou de daling van omzet in brieven moeten kunnen goedmaken.

TNT Post leert online generatie een lesje

Dat de poststromen in Nederland afnemen is geen groot geheim. TNT Post probeert met de lancering van een nieuwe website de jongeren die vooralsnog wegblijven bij de echte wenskaarten over te halen om het verjaardagssms’je te laten voor wat het is en eens de keuze te maken voor een online verstuurde echte felicitatiekaart.

Papieren post steeds minder in trek

Er wordt in Nederland steeds minder papieren post verzonden, blijkt uit kwartaalcijfers van TNT. Mailen, chatten, krabbelen en Twitter’en winnen het kennelijk van het kattebelletje, de brief en de vakantiegroet.

TNT Post neemt belang in online apotheek

TNT Post koopt 35 procent van de aandelen van het bedrijf achter Nationale-Apotheek.nl. Daarmee haakt het postbedrijf in op de groeiende miljardenmarkt van online bestellen en thuisbezorging van medicijnen.

Viva-lezeressen bestellen proefmonsters via sms

Bladenuitgever Sanoma begint bij Libelle en Viva een proef waarbij lezeressen van de bladen via sms proefmonsters kunnen bestellen en thuis laten sturen. Gebruikelijk is proefexemplaren van, bijvoorbeeld, shampoo op het blad geplakt mee te zenden. Bij de proef komt het initiatief bij de lezeres te liggen, iets dat en passant bondige profielinformatie oplevert.

AOL lanceert online rekeningen betalen

AOL lanceert onder de naam AOL Bill Pay een dienst waarmee klanten bij 2500 bedrijven online hun rekeningen kunnen betalen. Het systeem lijkt verdacht veel op dat van Privver van TPG Post, waarvan 135 duizend Nederlanders gebruik maken. Zij kunnen digitale rekeningen of post ontvangen van dertien organisaties en deze via een koppeling met online bankieren direct betalen.

TPG Post beproeft viral marketing

TPG post is een gelimiteerde viral marketing-actie begonnen om de kaartenservice op haar site te promoten. Deelnemers kunnen via de site gratis drie fysieke ansichtkaarten naar vrienden sturen, en daarmee kans maken op een prijs. De actie loopt 19 dagen, en bereikt maximaal 1000 mensen per dag.

TPG start proef met versturen kaartjes via internet

Postbedrijf TPG biedt via zijn website de mogelijkheid om een kaartje te bestellen en te laten versturen. Het betreft een test die tot september gaat duren. Het verzenden van de kaart kan alleen binnen Nederland en kost 1,15 euro. Eerder dit jaar ging de Nederlandse kaartendienst Keekaboo.com failliet, daarmee aantonend dat het niet eenvoudig is om mensen te laten betalen voor een dergelijke dienst. TPG Post verwacht veel van de mogelijkheid om via de site zelf een kaart te maken aan de hand van een eigen foto.

VNU, Sanoma en TPG samen in e-distributie

VNU , Sanoma Tijdschriften en TPG gaan samenwerken op het gebied van elektronische postdistributie en business-to-business direct marketing. De samenwerking zal worden versterkt door minderheidsbelangen van TPG in Ilse Media Groep en van Sanoma in Privver .