Meer Artikelen

Premium

Apps zetten bedrijven op hun kop

Vodafone Nederland heeft er bij minister Verhagen op aangedrongen om providers geen grote beperkingen op te leggen. In navolging van KPN wil ook Vodafone het gebruik van mobiele applicaties apart tariferen. Dat vertelde Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland, gisteren op het congres The App Effect in Bussum.

Vodafone DPI: niet alleen kijken, maar ook bewerken

Vodafone Nederland snuffelt niet enkel aan het dataverkeer van zijn klanten, met DPI-technieken, maar bewerkt die data ook. Het bedrijf verlaagt de bit rates van streaming video om de druk op zijn datanetwerk te managen.

Premium

Vodafone: tablet computers worden mainstream

Tablets van Apple en Google worden op middellange termijn net zo gangbaar als mobiele telefoons en laptops, zegt Vodafone. Dat zal een verdere impuls geven aan de handel in mobiel internet, dat in Europa voor 13 procent van de omzet zorgt.

Premium

NFC en mHealth nieuwelingen bij Vodafone Mobile Clicks

[video] Vodafone reikt in september weer 225.000 euro prijzengeld uit onder Europese mobiele ontwikkelaars voor het beste programma of concept. Vermoedelijk zullen er voor het eerst inzendingen zijn voor mHealth- en NFC-toepassingen.

Premium

Koninginnedag: Facebook en Hyves mobiel even groot

Profielensites Hyves en Facebook worden mobiel even veel gebruikt. Van een kloof tussen de twee concurrenten is hier geen sprake meer. Het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag is gegroeid met een factor vier ten opzichte van 2010.

Vodafone neemt Belcompany over

Vodafone Nederland breidt door overname van Belcompany de eigen 88 bakstenen winkels uit met nog eens 210 winkels. De opkomst van onder meer mobiel internet vraagt volgens het telecombedrijf om meer persoonlijk advies via fysieke winkels.

Vodafone Nederland investeert in ‘internet of things’

De hoeveelheid dataverkeer voor ‘pratende apparaten’, ook wel het internet of things genoemd, is vervijfvoudigd bij Vodafone Nederland. Daarom moest het bedrijf investeren in wat algemeen als oude netwerktechnologie wordt gezien.

Premium

Google-baas: “Revolutie in mobiele payments en commerce”

De opkomst van NFC-chips in mobiele telefoons leidt tot een revolutie in payments en e-commerce. Het mobieltje verandert daarmee in een bankpas, spaarkaart én entreebewijs voor evenementen en het openbaar vervoer. Google-baas Eric Schmidt krijgt bijval van Vodafone, T-Mobile en de GSM Association.

MWC: Mobiele aanbieders pleiten voor soepeler EU-regulering

“De Europese telecomtoezichthouder staat op de automatische piloot en zou de regulering van de markt opnieuw moeten ijken”, Vittorio Colao pleit net als Telefónica-baas César Alierta voor soepeler spelregels. Eurocommissaris Kroes onderzoekt op dit moment of en hoe ze reageert op die oproep.

MWC: Vodafone wil kassa voor uitgevers worden

“Dit is geen sneer naar Apple, maar systemen voor in app payments moeten open”. Vodafones topman Vittorio Colao pleit ervoor dat zijn operators beter moeten aansluiten op de mobiele activiteiten van uitgevers, adverteerders en banken.

Premium

MWC: Kinderziektes hinderen opkomst mobiele apps

Bedrijfsmodellen achter mobiele applicaties krijgen haperend vorm. Technische en financiële complicaties zorgen ervoor dat ontwikkelaars niet op grote, internationale schaal gericht de opkomende markt voor dit nieuwe medium kunnen benaderen.

RTL lanceert mobiele provider voor vrouwen

Maandag brengen Vodafone en RTL de nieuwe mobiele provider Sizz op de markt met vrouwen als primaire doelgroep. “Een erg relevant maar slecht bediend segment”, zegt Vodafone-baas Jens Schulte-Bockum. Abonnees krijgen een helder aanbod en gratis exclusief toegang tot RTL-video, bijvoorbeeld GTST voor de uitzending begonnen is.

Premium

Mobiel internet drijft omzetgroei Vodafone

De omzet uit mobiel internet bij Vodafone overschrijdt die van sms in Europa vermoedelijk al in dit kwartaal. Handel in mobiele data-abonnementen moet de nieuwe groeimotor worden achter de stabiliserende verkoopcijfers van het concern.

Vodafone begint nieuw belmerk Hollands Nieuwe

Vodafone lanceert vandaag het belmerk Hollands Nieuwe. De aanbieder hoopt binnen een jaar 100.000 klanten te verwelkomen. De focus van het aanbod ligt vooral op telefonie en sms en in mindere mate op mobiel internetten.

Premium

RTL begint mobiele telecomaanbieder met Vodafone

RTL Nederland maakt vandaag de details bekend over de mobiele aanbieder die het samen met Vodafone begint. De nog naamloze aanbieder richt zich op vrouwen van tussen de 20 en 40 die intensief mobiel internetten met diensten als Hyves en Facebook.