Meer Artikelen

[Social Conference] Vodafone stelt KPI’s en strategie centraal bij social media

De beheerders van de webcareafdeling van Vodafone beginnen de ogen en oren van het bedrijf te worden. KPI’s en socialmediastrategie worden prominenter in de bedrijfsstrategie.

Dataverkeer zorgt voor hogere operationele omzet Vodafone

Groei in marktaandeel, geïntegreerde spraak-data abonnementen en datagebruik op smartphones en tablets compenseerden voor Vodafone de dalende inkomsten uit bellen en sms’en in het derde kwartaal van het afgelopen boekjaar. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.

Mobiele operators pikken helpdesk terug van Google

Door zelf discussiefora op te tuigen, proberen mobiele operators ‘weglopende klanten’ terug te winnen. T-Mobile ging onlangs over de grens van 100.000 forumleden heen.

Nederlander sms’t minder met jaarwisseling

Nederlanders stuurden tot tien procent minder sms’jes tijdens deze jaarwisseling dan vorig jaar. Sms is als communicatiekanaal over zijn piek heen. Ze nemen zichtbaar afscheid van dit relatief dure systeem.

NMa doet invallen bij KPN, T-Mobile en Vodafone

De Nederlandse mededingingsautoriteit heeft vanochtend invallen gedaan bij KPN, T-Mobile en Vodafone. De NMa onderzoekt of verboden afspraken over prijzen en marktverdeling zijn gemaakt voor telefonie en internet.

Vodafone: ‘Veel groeipotentieel voor mobiele reclame’

Vodafone Group noemt mobiele reclame als een van de vijf terreinen waar het voor miljarden aan nieuwe omzet kan aanboren. Het bedrijf investeert de komende jaren fors om posities in te nemen in de financiële, energie- en mediabranche.

Premium

Vijftien procent omzet Vodafone uit mobiel internet

Vodafone ziet de omzet uit telefonie gestaag dalen, maar weet dat verlies te compenseren met inkomsten uit mobiel internet. De grote groei van mobiele data op de consumentenmarkt komt nog, nu smartphones geen bijzonderheden meer zijn.

Vodafone verhoogt prijs abonnementen, voert onbeperkt sms in

Vodafone gaat in navolging van onder meer KPN, de prijzen van de abonnementen verhogen in januari 2012. Op het maandbedrag van een Bel+SMS+Web-abonnement komt bijvoorbeeld nog eens tien euro. Klanten krijgen hierbij wel de mogelijkheid om onbeperkt te sms’en.

Vodafone betreedt televisiemarkt

Telecomspeler Vodafone gaat in Nederland de televisiemarkt op met behulp van het netwerk van Reggefiber. Het gaat om een gebundelde dienst van internet, bellen en televisie.

Premium

Veel klantverlies KPN en Hi door nieuwe tarieven

KPN kan zijn positie van marktleider kwijtraken als de resultaten van een onderzoek van Tweakers indicatief zijn. Vooral de grootverbruikers van mobiele data stappen op en helpen T-Mobile mogelijk aan de nummer één-positie.

Premium

Vodafone lokt klanten met augmented reality-spel

Vodafone houdt tot eind september een spel waarbij mobiele bellers op straat moeten jagen op monsters met augmented reality-spel. Wie de monsters in een Vodafonewinkel aflevert, krijgt meer punten dan online spelers.

Premium

Startup Skylines in race om 150.000 euro van Vodafone

De Nederlandse startup Skylines, een mobiele fototoepassing, zit in de finale van Vodafones internationale wedstrijd Vodafone Clicks.

Venture
Premium

Helft nieuwe Europese smartphones heeft mobiel internet

Ruim de helft van de verkochte smartphones in Europa gaat nu over de toonbank met een abonnement voor mobiel internet.

Premium

Belcompany.nl stopt verkoop producten KPN en T-Mobile

De digitale en bakstenen winkels van Belcompany mogen binnenkort geen abonnementen voor de netwerken van KPN en T-Mobile verkopen.

OPTA: Telecombedrijven overtreden mogelijk wet met DPI

KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 hebben wellicht meer informatie tot zich genomen van het internetgebruik van de klant dan nodig zou zijn. Het is een voorzichtige formulering van OPTA, die het bijbehorende onderzoek naar het CPB doorspeelt voor een vervolg.