Meer Artikelen

Campagnepanel: Bellen gaat sneller

In het campagnepanel beoordelen deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Lucky Calls’ van Vodafone, waarin online video, internet en telefonie aan elkaar worden gekoppeld.

Vodafone verhoogt doelstelling kostenbesparing

Vodafone behaalt eerder dan verwacht de doelstelling om 1 miljard pond aan kosten te besparen voor het eind van 2010. Het plan wordt uitgebreid, eind 2012 moet er nog eens 1 miljard pond bespaard worden binnen het telecombedrijf.

Premium

Nieuwe kansen voor mobiele tv

Nederland loopt nog niet echt warm voor mobiele televisie. Het mobiele tv-netwerk van KPN telt 40.000 gebruikers en Vodafone is zijn tv-aanbod via umts zelfs weer aan het afbouwen. Mobiele TV Nederland (MTVNL) wil het toch nog eens proberen. Maar dan goed.

Premium

Vodafone lanceert mobiel sociaal platform

Vodafone brengt een digitale dienst uit waarbij klanten hun adresboek kunnen vervlechten met hun profielen op Hyves, Twitter en Facebook. Vodafone 360 bevat tevens een downloadwinkel. Het telecombedrijf bepaalt het assortiment én int de gelden zelf.

Europese omzet mobiel internet Vodafone daalt

Vodafone zette afgelopen kwartaal in Europa voor 7 miljoen euro minder om met mobiel internet dan de eerste drie maanden. De groeitrend blijft gehandhaafd. In Europa is 10 procent van de omzet van het telecombedrijf afkomstig uit de verkoop van mobiel dataverkeer.

Blyk sluit exclusieve samenwerking met Vodafone

De mobiele aanbieder Blyk heeft een exclusieve samenwerking gesloten met Vodafone. De technische infrastructuur komt hiermee voor rekening van de telecomaanbieder. De reclame-inkomsten worden gedeeld.

Finalisten bekend voor het beste ‘mobiele idee’

Vodafone heeft de 3 Nederlandse finalisten bekend gemaakt die het tijdens de Vodafone Mobile Clicks 2009 mogen opnemen tegen drie nog onbekende Britse inzendingen. Drie bekende Nederlandse initiatieven voeren de lijst aan: Layar, Mobypicture en My Name is E.

Premium

Vodafone ontwikkelt ebook-lezer

Telecomaanbieder Vodafone laat een ebook-lezer ontwikkelen waarmee klanten kranten, boeken en tijdschriften kunnen lezen en downloaden.

Case: Geen ‘nine to five’ op 925.nl

Met ironische filmpjes wil Vodafone de scepsis van ondernemers voor mobiel werken wegnemen. De video-advertorials staan op 925.nl, de nieuwssite van ‘bijtertje’ Jort Kelder. Het creatieve proces gaf Vodafone uit handen aan het 925-team. Toch een risico.

Mobiel internet remt Europese omzetdaling Vodafone

Europese bedrijven en consumenten leveren Vodafone minder omzet op uit bel- en sms-verkeer als gevolg van de economische crisis. Enkel de verkoop van mobiel internet gaat ongestoord voort, want toont dubbelcijferige groei.

Vodafone lanceert eigen applicatiewinkel

Vodafone Group lanceert, net als vele voorgangers, een eigen online winkel voor mobiele applicaties en widgets. Gebaseerd op de w3c-standaard zijn de programmaatjes beschikbaar voor een keur aan mobiele platformen. Mobiele gebruikers van alle mobiele operators hebben toegang tot de winkel.

Telfort lanceert webcare team

In navolging van onder meer Vodafone, KPN en UPC, introduceert Telfort een webcare team. De telefonie- en internetaanbieder houdt met de speciale afdeling de publieke beeldvorming rondom het bedrijf in de gaten.

Competitie moet widgetplatform Vodafone vullen

Vodafone organiseert een competitie waarin ontwikkelaars widgets in kunnen sturen. “Het is belangrijk om op het gebied van applicaties en widgets, net als andere partijen, voorop mee te lopen”, aldus een woordvoerder.

Vodafone Nederland snijdt in banen

Vodafone Nederland ziet zich genoodzaakt om 60 banen te schrappen. Om in een moeilijke markt te kunnen blijven concurreren wil de organisatie indunnen. Het bedrijf ziet zich hier mede door de economische omstandigheden door genoodzaakt.

‘Penetratie mobiel internet naar 80 procent’

In 2011 heeft 80 procent van alle post-paid mobiele telefoons toegang tot internet. Dat voorspelde PricewaterhouseCoopers gisteren op een IPAN-bijeenkomst over mobile advertising. De verwachting is dat de penetratie van mobiel internet alles behalve afgeremd wordt door de economische crisis.