More artikelen

BN/De Stem: laten betalen voor online content mislukt

BN/De Stem, een regionaal dagblad dat onderdeel is van het Wegener-concern staakt de proef waarbij betaald moet worden voor online content. “De belangrijkste reden is dat het pilot-project niet aan de verwachtingen heeft voldaan,” aldus de krant. Gevolg is dat BN/De Stem het advertentiemodel op de site verder omarmt.

Nationale Vacaturebank toch gestopt met overnemen PCM-vacatures

De Nationale Vacaturebank is toch gestopt met het overnemen van personeelsadvertenties van PCM en Wegener. Vorige week verkondigde managing director Jan-Peter Cruiming nog dat de Vacaturebank ondanks een arrest van het Gerechtshof gewoon door zou gaan met kopiëren.

Wegener onderzoekt betaalde toegang dagbladsites

Het derde krantenconcern van Nederland, Wegener, onderzoekt momenteel de mogelijkheid de toegang tot delen van zijn sites betaald te maken. Begin volgend jaar zal een pilot worden uitgevoerd, mogelijk met betaalde toegang tot de archieven. Vorige maand onthulde Emerce al dat delen van de PCM-sites voortaan niet meer gratis zijn.

Wegener moet Gelderlander.nl verkopen

Mediaconcern Wegener moet dagblad De Gelderlander, inclusief de website, verkopen. Dit is het gevolg van een uitspraak van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven. Wegener krijgt anders een te sterke positie op de lokale Gelderse dagbladmarkt.

Wegener: internetactiviteiten volgend jaar uit de kosten

update Het bedrijfsresultaat van uitgeverij Wegener zal over heel 2001 met 35 procent lager zal uitkomen dan het jaar ervoor. Bovenop eerder aangekondigde bezuinigingen komt een aanvullend bedrag van 22 miljoen gulden aan voorzieningen. De internetactiviteiten zijn volgens bestuursvoorzitter Jan Houwert hard op weg om volgend jaar breakeven te draaien.

Leadtrace.net sluit deuren

Leadtrace.net, de online bannermarkt van Wegener Direct Marketing Europe, sluit per 15 oktober zijn deuren. Alle nog lopende campagnes worden op die datum "gediscontinueerd".