Amazon investeert 4 miljard AI start-up Anthropic
Amazon investeert tot vier miljard dollar in de AI start-up Anthropic om zich een strategische positie te verwerven naast Microsoft, Meta, Google en Nvidia in dit nieuwe techdomein.
Amazon investeert tot vier miljard dollar in de AI start-up Anthropic om zich een strategische positie te verwerven naast Microsoft, Meta, Google en Nvidia in dit nieuwe techdomein.
RTL Nederland experimenteert druk met de inzet van generatieve AI in zijn bedrijfsprocessen. Geautomatiseerde ondertiteling en reclamecreatie zijn het dichtst bij implementatie.
Is AI kunst wel echte kunst die je auteursrechtelijk kunt beschermen? Die vraag staat centraal in de presentatie van Constant Brinkman van Dead End Gallery op EDAY (5 oktober).
Een half jaar nadat hij opriep tot een mondiale pauze van AI-ontwikkeling concludeert wetenschapper Max Tegmark dat de commerciële belangen te groot bleken.
De Taskforce Creative van branchevereniging VIA krijgt in de persoon van Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human, een nieuw lid. Zij gaat generatieve AI op de kaart zetten bij de bureauwereld.
AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.
Ant Group onthulde vrijdag een financieel specifiek taalmodel voor kunstmatige intelligentie (AI) in de financiele sector. Het bedrijf is ook gelijk begonnen met testen van consumenten- en professionele apps voor het product.
Google lanceert Bard Extensions, wat inhoudt dat de AI-chatbot voor zijn kennis kan gaan putten uit andere Google-diensten, zoals Gmail, YouTube, Maps en Drive.
Acteur Stephen Fry was totaal verrast toen hij hoorde hoe een AI zijn stem perfect kloonde. De Engelsman voorziet een oncontroleerbare chaos voor creatieve talenten in de media-industrie.
Grote bedrijven kunnen met veel minder mensen hun callcenters bemannen vanwege een nieuwe AI-technologie van CM.com. Het techbedrijf uit Breda zet LLM’s in die leren communiceren alsof ze medewerkers van een bedrijf zijn.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maakt zich zorgen over de omgang met persoonsgegevens bij organisaties die gebruikmaken van generatieve AI. En gaat met name om apps voor jonge kinderen waarin deze vorm van AI wordt toegepast.
De nieuwste golf van AI-apps heeft een venster geboden op een wereld van nieuwe mogelijkheden, maar als je er echt mee aan de slag gaat, merk je dat er nogal wat beperkingen zijn. Toch houdt dat marketeers niet tegen om te experimenteren. De onderstaande infographic belicht een reeks statistieken over generatief AI-gebruik.
Wat gaat steeds slimmer AI in de toekomst betekenen voor de mens? Mijn overtuiging is dat het de mens niet overbodig maar juist menselijker kan maken.
Nederlandse docenten gebruikten de AI-generator van LessonUp afgelopen halfjaar om zeker 15.000 lessen en lesstructuren te maken met een druk op de knop.
Medewerkers van pakketbedrijf Hermes hoeven binnenkort geen containers meer met de hand uit te laden. Robots gaan dat doen voor hen. Moederbedrijf OTTO Group koopt voor verscheidene takken robo-collega’s.