More stories

Programmeurs van algoritmes zijn de gatekeepers van ethiek

Helpt wat ik nu maak de mensheid vooruit? Dat is de belangrijkste vraag voor programmeurs van machine learning. Dat klinkt hoogdravend, maar het is de kern van ethiek. Niemand is eigenaar van de discussie, niemand legt vooralsnog vast wat wel en niet mag. Dus zijn het de programmeurs en designers die zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.

Artificial Intelligence

Travel Tomorrow AI MeetUp: artificial intelligence verbetert de wereld (1)

Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar vandaag de dag heeft AI bijvoorbeeld al wel de medische diagnoses aanzienlijk verbeterd.

Artificial Intelligence

Dit zijn de manieren om veiligheid van AI-toepassingen te waarborgen

Veiligheid en artificial intelligence vormen tot dusver nog geen combinatie die op veel aandacht mag rekenen. Als het al over de betrouwbaarheid van AI-toepassingen gaat, komt vooral de donkere kant bovendrijven. Op deze manier maak je je AI-toepassingen wel veilig.

Disruptie

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Best-practices van AI-toepassingen in de reis- en hotelindustrie

Ook in de reisbranche worden de mogelijkheden van Artificial Intelligence volop onderzocht. Zo blijkt uit het rapport ‘TCS Global Trend Study: Part II’ dat binnen de categorie ‘Travel, Transportation, and Hospitality’ AI vooral wordt ingezet op het gebied van IT (46 procent), sales (32 procent) en klantenservice (29 procent). Wat merkt de klant daarvan?

Artificial Intelligence

Wie bewaakt de bewakers? Controle van AI is dé uitdaging van de 21ste eeuw

Hoewel de invloed van AI in ons leven gestaag toeneemt, staat de technologie nog steeds in de kinderschoenen. De bijbehorende kinderziektes moeten ons echter niet afleiden van de enorme potentie die AI nog steeds heeft – en de gevaren.

Artificial Intelligence

Easy Way To Health: jouw gezondheidstrends in kaart gebracht

“Onze technologie inspireert mensen om hun gedragspatroon te veranderen. Dat komt ten goede aan hun gezondheid,” vertelt Renato Romani van Easy Way To Health. Hij is oorspronkelijk arts van beroep en inmiddels fulltime bezig met zijn slimme weegschaal. “Mijn ultieme doel is mensen met overgewicht en obesitas een fitter en gezonder bestaan te geven.”

Health

Robotica is in volle gang: wat wordt je eerste stap?

Roboticaproposities zijn er in allerlei smaken. Om te kunnen bepalen of robotisering interessant is voor jouw bedrijf, is het van belang te begrijpen hoe typen robots van elkaar verschillen, wat ze kunnen bieden en hoe je ze kunt toepassen.

Singularity

AI inzetten voor werkzoekenden – ook robots hebben een rol in de arbeidsmarkt

Tijdens de eerste digitale revolutie zorgde het internet voor toegang tot meer baanmogelijkheden dan ooit en werd de zoektocht naar een baan gedemocratiseerd. Inmiddels staan er miljoenen vacatures online, waardoor het lastig is het kaf van het koren te scheiden en de juiste job of het grootste talent te vinden. Artificial intelligence kan hierbij helpen.

Recruitment

LG opent AI-lab in Toronto

De Zuid-Koreaanse fabrikant LG gaat een AI-lab opzetten in Toronto en heeft een vijfjarige samenwerking met de Universiteit van Toronto […]

Artificial Intelligence

Groeigeld voor ‘aiCommerce’

REXai, dat zich afficheert als een aiCommerce-technologiebedrijf, haalt een investering op van 1,5 miljoen euro om kunstmatige intelligentie bij e-commerce […]

Artificial Intelligence

De gemiddelde Nederlander bestaat niet (of: hoe je het aantal retouren vermindert)

Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.

Analytics

Google Assistant in Nederlands: zo bouw je een toekomstbestendige chatbot 

In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.

Voice

Waarom elk bedrijf kan profiteren van Artificial Intelligence

Er is geen sector denkbaar die niet zal profiteren van Artificial Intelligence. Dat nog weinig Europese bedrijven de stap wagen, maakt het potentiële concurrentievoordeel alleen maar groter. Waar wachten we nog op?

Artificial Intelligence

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Artificial Intelligence