More stories

Talpa onderzoekt datagedreven creatie met wetenschappers

Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat en media-ondernemer John de Mol bekrachtigen vandaag een samenwerking voor onderzoek naar datagedreven creatie.

Artificial Intelligence

AI meets AR in ‘The Next Shopping Experience’ voor e-commerce

Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?

Artificial Intelligence

Campagnepanel: Knorr maakt creatief gebruik van AI

‘Eat Your Feed’ verandert je Insta-feed in een menukaart. Met recepten die mogelijk worden gemaakt door Knorr. Het merk van Unilever heeft in Engeland een campagne draaien dat gepersonaliseerde maaltijden maakt op basis van iemands specifieke ervaringen. Een AI-tool leest zijn feed uit en zoekt overeenkomsten met een receptendatabase. De draai naar het exotische is het gevolg van een herpositionering van het merk Knorr. De marketeers werken niet enkel meer met demografische kenmerken maar pakken het domein ‘flavour & foodiness’.

Campagnes

Uitdaging voor reisbranche zit in data-analyse

Sommige reizigers bezoeken wel 38 websites voordat zij daadwerkelijk een ticket boeken. Om deze potentiële klanten voor zich te winnen, moet de reisbranche zich aanpassen aan nieuwe digitale-marketingstrategieën. Hoe helpt kunstmatige intelligentie hierbij?

Travel

Europese Commissie benoemt denktank AI

De Europese Commissie stelt een groep van vijftig topexperts aan om te helpen bij de beeldvorming en regelvorming rondom kunstmatige intelligentie. Ze gaan ook nadrukkelijk werken aan ethische regels.

Artificial Intelligence

Machine learning en SEO verstrengelen: ’Aard van werk verandert’

SEO en machine learning raken steeds meer verstrengeld. Het werk van een SEO-specialist komt hierdoor steeds meer in het teken te staan van samenwerken met zelflerende systemen. Dit vertelt Thomas Rabbie, SEO consultant bij Dept. Machine learning belooft, net als in veel andere marketingdisciplines, de zoekmachine-optimalisatie snel te veranderen. Hoe profiteren Nederlandse SEO-specialisten daar nu al van?

Search

‘Marketingbanen weg door kunstmatige intelligentie’

Automatisering en kunstmatige intelligentie zullen komende jaren banen overnemen in de marketingsector, ook of juist die van specialistische online marketeers. Dat zegt de topman van Rocket Internet Oliver Samwer.

Artificial Intelligence

Wat is de businesswaarde van een chatbot?

Bottechnologie is een veelbelovende ontwikkeling maar je moet goed nadenken waarom, hoe en waar je het kunt toepassen. Er zijn drie aspecten waarop je de toegevoegde waarde kunt beoordelen: customer-centricity, kwaliteit en efficiency.

Singularity

Landen proberen AI te stimuleren en touwtjes in handen te houden

Europa komt met maatregelen om de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI) een impuls te geven. En om daarmee sturing te geven aan een ethisch en juridisch kader. Het nieuws volgt op de recente aankondiging van Frans en Brits beleid. China zette al eerder in op dit thema.

Artificial Intelligence

Volvo HR90 voert sollicitatiegesprek

Een omgebouwde Volvo S90 is volgestopt met AI en kan zelfstandig een sollicitatiegesprek voeren met een monteur. Een ludieke wervingsstunt van Volvo tijdens de Autosalon in Brussel.

Artificial Intelligence

KLM maakt voorsprong te gelde samen met BCG

KLM en The Boston Consulting Group (BCG) gaan samen een tool op de markt brengen die luchtvaartmaatschappijen helpt om hun operatie efficiënter te organiseren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie die big data analyseert en daar actiematige inzichten aan koppelt.

Artificial Intelligence

Dela Quist: ‘AI pakt foute denkwijze van mensen aan’

Dela Quist, CEO van Alchemy Worx, is momenteel de meest inspirerende e-mailmarketing-kenner. Hij spreekt op de komende DDMA Email Summit in Amsterdam. Hij daagt marketeers altijd uit om ‘normale’ zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. “Het versturen van het perfecte bericht op het perfecte moment naar die ene klant of prospect. Dat gaat een machine dus niet doen.”

E-mailmarketing

‘Nieuwe rol conversational interface: focus op basale menselijke behoeften’

De rol die chatbots en andere varianten op de conversational interface spelen, verandert drastisch. De focus mag nu nog op de functionele aspecten liggen, binnen één tot twee jaar zijn deze oplossingen veel meer als vrienden. Dat stelt althans David Mattin, Head of Trends & Insights bij Trendwatching. De verklaring hiervoor is simpel. Deze ‘virtual companions’ weten steeds beter in te spelen op basale behoeften en emoties.

Artificial Intelligence

B2B-sector en komst AI zorgen voor flinke groei marketing automation

Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.

Marketing automation

Publicis Group wil ‘toveren’ met kunstmatige intelligentie

Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.

Artificial Intelligence