‘E-commercebedrijven te laks met datastrategie’
‘Groeiende e-commercebedrijven onderscheiden zich van dalers door een strategische inzet van data.’ Dat is een van de hoofdconclusies uit de jaarlijkse E-commerce Monitor.
‘Groeiende e-commercebedrijven onderscheiden zich van dalers door een strategische inzet van data.’ Dat is een van de hoofdconclusies uit de jaarlijkse E-commerce Monitor.
Het plan van Jumbo, Plus en Picnic om een Engelstalig etiket inclusief QR-code met verwijzing naar Nederlandse productinformatie, toe te staan voor producten in de supermarkt lijkt niet makkelijk gerealiseerd te kunnen worden. Dat laat minister Beljaarts van Economische Zaken weten op Kamervragen van de VVD.
Het Italiaanse moederbedrijf van prijsvergelijker Pricewise neemt de Duitse vergelijker Verivox over van mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Het smaakt Zara naar meer, live shopping vanuit videostreams. Daarom organiseert het modemerk Zara aanstaande donderdag de tweede sessie met Cindy Crawford en dochter Kaia Gerber.
De Nederlandse online consument kocht in 2024 voor 434 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels. Meer dan een kwart (28%) kwam uit China, gevolgd door Duitsland (23%).
Prosus en Just Eat Takeaway.com bevestigen dat ze goede voortgang boeken met de voorbereidingen voor een overname. Vandaag heeft Prosus een verzoek tot beoordeling en goedkeuring van het biedingsbericht ingediend bij de AFM in Nederland.
Het Oekraïense Nova Post werkt aan het opzetten van een eigen bezorgnetwerk en het inrichten van shop-in-shops – kleine postpunten in filialen van bijvoorbeeld supermarkten of drogisterijen.
E-commerce ondernemer Barry Kikkert heeft het online vitamine & supplementenplatform 123vitamines overgenomen.
De inkooprevolutie is allang begonnen. Maar jouw salesstrategie? Die leeft nog in het jaar 0. Inkopers zijn slimmer dan ooit. Ze zoeken, vergelijken en nemen beslissingen zonder dat jij ook maar in beeld bent. Terwijl jij nog verkopers inzet als wandelende PowerPoints, heeft je klant allang bepaald wie ze willen hebben. En waarschijnlijk ben jij dat niet. Zegt Milou van Hassel, een van de sprekers van Emerce New Sales, op 7 mei in Woudschoten.
Een nieuw en exclusief event in een inspirerende omgeving, gisteren in Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist. Experts en andere senior professionals verantwoordelijk voor digital commerce troffen elkaar en deelden informatie in een informele sfeer, met behulp van roundtables. Daarnaast waren er plenaire presentaties van Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky, en CTO Daniel Gebler van Picnic.
In Duitsland zijn pakketautomaten voor het eerst erkend als officiële postkantoren. Volgens een brief van het Bundesnetzagentur aan zijn adviesraad zijn er negen goedkeuringen verleend voor geautomatiseerde stations.
PostNL installeert dit jaar 500 nieuwe pakketkluizen en gaat campagnes voeren om het gebruik daarvan te intensiveren.
Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst in 2024 zien verdubbelen naar 15,4 miljard dollar.
De online doe-het-zelf (DIY) markt is gegroeid van 56 miljard naar 66 miljard euro in 2024. Het aandeel van online DIY-verkoop binnen de totale markt (zowel online als offline) steeg met 18 procent, van 15,2 procent in 2023 (€56 miljard van €368 miljard) naar 17 procent in 2024 Deze sterke groei zal naar verwachting doorzetten, met een prognose van 78 miljard in 2026 voor de online DIY-markt. Dat schrijft Cross-Border Commerce Europe.
Pakketdienst GLS Netherlands introduceert Spotlight, een nieuw advertentieplatform waarmee bedrijven op de drukbezochte Track & Trace-pagina kunnen adverteren. Het door GLS ontwikkelde Spotlight biedt adverteerders de mogelijkheid om dagelijks tienduizenden unieke gebruikers te bereiken, en bovendien gericht specifieke doelgroepen aan te spreken.