More stories

E-commerce in VS naar 341 miljard dollar

E-commerce in de VS groeide met 14,6 procent in 2015. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Ministerie voor Handel.

E-commerce

Mobiele shopper wil real-time promoties

Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.

Mobile

Skyscanner: maandelijks 50 miljoen bezoekers

Reisvergelijker Skyscanner zag het aantal maandelijkse bezoekers aan zijn site aanzienlijk groeien, met de helft, tot maximaal vijftig miljoen per maand. De winst (EBITDA) over 2015 bedraagt 28 miljoen euro.

E-commerce

Docdata krijgt alweer een nieuwe eigenaar

Fulfillmentbedrijf Docdata, de belangrijkse partner van Bol.com, komt alweer in andere handen terecht. Moedermaatschappij Ingram Micro gaat namelijk deel uitmaken van de HNA Group van de Chinese investeerder Tianjin Tianhai.

Fulfillment

Betalen met selfie wordt officieel

MasterCard en International Card Services (ICS) gaan hun betaaltechnologie met biometrische authenticatie grootschalig uitrollen na een succesvolle proef in Nederland. Gebruikers kunnen zich identificeren met vingerafdruk of selfie.

Payment

Google bezorgt verse groenten en fruit thuis

Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.

Retail

Koop nu-knop sociale media vereist goed productinformatiesysteem

Staan retailers aan de vooravond van de doorbraak van de koop nu-knop? Google en diverse sociale media proberen winkeliers te overtuigen van wel. Voor hen geldt in ieder geval dat de productinformatie nog belangrijker wordt.

PIM

Amazon lanceert een eigen kledinglijn

Amazon gaat een eigen kledinglijn introduceren. Volgens Women’s Wear Daily wordt daarvoor momenteel gekwalificeerd personeel gezocht. In de advertenties wordt gerefereerd aan ‘hoge kwaliteit’.

E-commerce

RFID vormt basis omnichannelstrategie C&A

C&A rolt RFID uit in 164 winkels in Frankrijk en in zijn Franse distributiecentrum, waarmee de basis is gelegd voor een omnichannelstrategie.

Fulfillment

Sterke groei bij ‘Fulfillment by Amazon’

Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers die op Amazon verkopen, stallen hun assortiment ook in de magazijnen van Amazon. Dat kost ze wel extra, maar levert en snelheid en efficiëntie op.

Fulfillment

Meldplicht datalekken: wanneer en aan wie moet ik melden?

Op 1 januari 2016 is de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) op een aantal onderdelen gewijzigd. De meest besproken wijziging ziet op de invoering van de zogenaamde meldplicht bij datalekken. Daarnaast zijn de boetebevoegdheden van de Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen: College Bescherming Persoonsgegevens) aanzienlijk uitgebreid.

Legal
Premium

Online bestellingen Domino’s Pizza met 31 procent gestegen

De online verkopen van Domino’s Pizza in Nederland zijn het afgelopen half jaar met 31,1 procent gestegen. Meer dan 80 procent van de orders worden nu digitaal geplaatst.

E-commerce

vanHaren sluit succesvolste jaar ooit af

Terwijl schoenenreus Macintosh omvalt, sluit schoenenverkoper vanHaren naar eigen zeggen het ‘succesvolste jaar ooit’ af.

Retail

Bankapp Bunq wil de grens over

Bankapp Bunq wil snel de grens over. Dat blijkt uit wervingsadvertenties voor ‘goeroes’ die vloeiend Engels, Duits of Spaans kunnen spreken.

Payment

Marktplaatspakket nu ook met track & trace

Een nieuwe koppeling tussen Marktplaats en PostNL maakt het mogelijk vanuit huis een pakketzegel met barcode aan te maken. Ontvangers kunnen de verzending online volgen.

Logistics