E-commerce in VS naar 341 miljard dollar
E-commerce in de VS groeide met 14,6 procent in 2015. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Ministerie voor Handel.
E-commerce in de VS groeide met 14,6 procent in 2015. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Ministerie voor Handel.
Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.
Reisvergelijker Skyscanner zag het aantal maandelijkse bezoekers aan zijn site aanzienlijk groeien, met de helft, tot maximaal vijftig miljoen per maand. De winst (EBITDA) over 2015 bedraagt 28 miljoen euro.
Fulfillmentbedrijf Docdata, de belangrijkse partner van Bol.com, komt alweer in andere handen terecht. Moedermaatschappij Ingram Micro gaat namelijk deel uitmaken van de HNA Group van de Chinese investeerder Tianjin Tianhai.
MasterCard en International Card Services (ICS) gaan hun betaaltechnologie met biometrische authenticatie grootschalig uitrollen na een succesvolle proef in Nederland. Gebruikers kunnen zich identificeren met vingerafdruk of selfie.
Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.
Staan retailers aan de vooravond van de doorbraak van de koop nu-knop? Google en diverse sociale media proberen winkeliers te overtuigen van wel. Voor hen geldt in ieder geval dat de productinformatie nog belangrijker wordt.
Amazon gaat een eigen kledinglijn introduceren. Volgens Women’s Wear Daily wordt daarvoor momenteel gekwalificeerd personeel gezocht. In de advertenties wordt gerefereerd aan ‘hoge kwaliteit’.
C&A rolt RFID uit in 164 winkels in Frankrijk en in zijn Franse distributiecentrum, waarmee de basis is gelegd voor een omnichannelstrategie.
Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers die op Amazon verkopen, stallen hun assortiment ook in de magazijnen van Amazon. Dat kost ze wel extra, maar levert en snelheid en efficiëntie op.
Op 1 januari 2016 is de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) op een aantal onderdelen gewijzigd. De meest besproken wijziging ziet op de invoering van de zogenaamde meldplicht bij datalekken. Daarnaast zijn de boetebevoegdheden van de Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen: College Bescherming Persoonsgegevens) aanzienlijk uitgebreid.
De online verkopen van Domino’s Pizza in Nederland zijn het afgelopen half jaar met 31,1 procent gestegen. Meer dan 80 procent van de orders worden nu digitaal geplaatst.
Terwijl schoenenreus Macintosh omvalt, sluit schoenenverkoper vanHaren naar eigen zeggen het ‘succesvolste jaar ooit’ af.
Bankapp Bunq wil snel de grens over. Dat blijkt uit wervingsadvertenties voor ‘goeroes’ die vloeiend Engels, Duits of Spaans kunnen spreken.
Een nieuwe koppeling tussen Marktplaats en PostNL maakt het mogelijk vanuit huis een pakketzegel met barcode aan te maken. Ontvangers kunnen de verzending online volgen.