More stories

Revolut boekt recordwinst en kijkt vooruit, ondanks uitgestelde beursplannen

Revolut – de Britse neobank die momenteel gewaardeerd wordt op 45 miljard dollar – mag zijn plannen voor een beursgang voorlopig in de ijskast hebben gezet, het bedrijf presenteerde deze week indrukwekkende cijfers.

Financials

bunq versnelt toetreding tot de Amerikaanse markt

Neobank bunq zet een belangrijke stap in zijn expansie naar de Verenigde Staten. Als onderdeel van een tweefasig plan heeft het bedrijf een broker-dealervergunning aangevraagd bij de Amerikaanse toezichthouders FINRA en SEC. Hiermee wil bunq alvast van start gaan met het aanbieden van aandelenhandel en financiële diensten aan Amerikaanse gebruikers, in afwachting van een volledige banklicentie.

Financials

Van TikTok naar WallStreet: Gen-Z’s invloed op de financiële markten 

Generatie-Z betreedt de financiële markten. Hun voorkeuren en gedrag verschillen van eerdere generaties. Wat betekent dit voor de financiële wereld?

Crypto

[Recensie] ‘The Source Code’ van Bill Gates: van jongensdroom tot de oprichting van Microsoft

Wie is Bill Gates? Dat is in de kern waar The Source Code over gaat: een autobiografie van de legende die een technologische revolutie ontketende.

Start-ups

Google Pay beschikbaar voor klanten van Triodos Bank

Triodos Bank Nederland maakt betalen met Google Pay mogelijk. Vanaf nu kunnen particuliere klanten deze mobiele betaaldienst gebruiken met hun Android-telefoon.

Financials

Hoe je dankzij achteraf betalen online het vertrouwen van je klanten terugwint

Waar in de traditionele B2B-markt kopen op factuur al decennialang de standaard is, is dat online nog niet het geval. De belangrijkste oorzaak hiervan is een vertrouwenskloof tussen verkopers en kopers. Dankzij achteraf betalen kun je deze kloof dichten en de focus leggen op het groeien van je bedrijf.

Payment

Zo win je klanten terug bij de kassa: waarom een slimme betaalstrategie onmisbaar is in 2025

Bijna driekwart van de consumenten verlaat een webshop zonder hun aankoop af te ronden. Een belangrijke reden voor al die verlaten winkelmandjes? Consumenten vinden betalen teveel gedoe, ze zien hun favoriete betaalmethode niet of vertrouwen het allemaal niet zo. Daar valt nog veel winst te behalen.

Sponsored

eToro kondigt beursgang aan

Online handelsplatform eToro kondigt aan dat het een notering krijgt aan de Nasdaq in New York.

Venture
Premium

Digitale euro leeft nog niet echt

Recent onderzoek van de Europese Centrale Bank (ECB) laat zien dat Europeanen niet erg warm niet lopen voor een digitale euro. Uit een enquête onder 19.000 respondenten in elf eurolanden, waaronder Nederland, blijkt dat de meeste mensen geen meerwaarde zien in een digitale munt.

Financials

Amerika krijgt strategische reserve in bitcoin

Amerika ontwikkelt een strategische reserve waar het niet goud, maar bitcoin in aanhoudt.

Venture

ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers

Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijging ten opzichte van vorig jaar is bij 66+’ers.

Financials

Onderzoek: hoe het staat met de rol van contant geld in Nederland?

In een rangschikking van de tien grootste economieën van de eurozone neemt Nederland de eerste plaats in als het gaat om cash-onafhankelijkheid. Kort gevolgd door Finland maar met grote afstand tot de andere landen.

Payment

ABN AMRO lanceert ‘Achteraf betalen’ voor B2B-markt

In de consumentenmarkt is achteraf betalen al lang ingeburgerd, maar in B2B was dit tot nu toe niet mogelijk. ABN AMRO […]

B2B Digital

Peter van Gelderen (Icos Capital): ‘De kunst is om de “pull” in de markt te zien’

Peter van Gelderen investeert als General Partner bij Icos Capital in Europese bedrijven die actief zijn in voedseltech, chemie en decarbonisatie

Start-ups

Tikkie krijgt meer reclameopties

Komend voorjaar krijgen adverteerders meer ruimte om hun aanbiedingen te tonen aan gebruikers van Tikkie.

Online advertising