‘AH-klant loyaler door omnichannelformule’
De omnichannelformule van Albert Heijn lijkt aan te slaan. Dat vertelde Selma Postma, manager van de onlineactiviteiten van AH, op de vorige week gehouden vastgoedbeurs Provada in Amsterdam.
De omnichannelformule van Albert Heijn lijkt aan te slaan. Dat vertelde Selma Postma, manager van de onlineactiviteiten van AH, op de vorige week gehouden vastgoedbeurs Provada in Amsterdam.
Modemerk McGregor is de volgende retailketen die in acute betalingsproblemen verkeert. De rechtbank in Amsterdam heeft surseance van betaling verleend aan het bedrijf.
Ronald van Zetten gaat V&D weer op de kaart zetten. De oud-HEMA topman krijgt de leiding over de doorstart van de webwinkel van V&D. Maar wat zijn de kansen?
Modemerk Ralph Lauren reorganiseert het bedrijf fors om zich aan te passen aan het nieuwe kijk- en koopgedrag van de consument. Veel specifieke aandacht voor online is er niet in het vernieuwingsplan.
Adidas is het eerste grote merk dat vanuit een fysieke winkel in Berlijn gratis same-daydeliveries aanbiedt aan inwoners van de hoofdstad die hun aankopen doen via Zalando.
Roland Kahn van CoolCat heeft de handels- en domeinnamen van V&D in handen gekregen. Er komt een nieuwe webwinkel met de naam V&D. Dat hebben de curatoren van de retailer vandaag bekend gemaakt.
De Nederlandse consument gaf in het eerste kwartaal van 2016 voor 4,9 miljard euro uit aan aankopen bij webwinkels. Dat is 13 procent meer dan het jaar ervoor. Acht procent van de aankopen gaat per mobiele telefoon, een plus van zestig procent.
Het Amerikaanse warenhuis zet de vervoerders van Uber en Lyft in om de online boodschappen van zijn klanten aan huis […]
De fysieke winkel is nog steeds hét verkooppunt van boeken, nu het CB meldt dat maar een kleine twintig procent van de boeken via internet aan de man komt.
Rocket Internet stopt met Bonativo, het bedrijf dat de consument via internet moest verbinden met lokale voedselproducenten.
Maaltijdbezorger Deliveroo boekte vorig jaar een omzet van 165 miljoen euro, honderden procenten meer dan het jaar ervoor. Het bedrijf breidt dit jaar in dertig à veertig nieuwe steden uit in Engeland en gaat deze maand van start in Rotterdam.
De grote doorbraak met RFID labels onder Vlaamse moderetailers blijft nog uit. De overstap blijkt een complex proces, zegt het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL), dat in december 2014 het project In-store-improvement startte.
Webwinkels zagen de omzet in het eerste kwartaal van 2016 met 29 procnet stijgen ten opzichte van een jaar geleden. Fysieke winkelbedrijven die internet ernaast doen, groeiden met vijftien procent. Dat laten nieuwe cijfers van het CBS zien.
Banken zetten retailers onder druk om vooral in internet te investeren. Zij zouden het openen van een webshop zelfs als harde eis stellen voor het verstrekken van een financiering, zegt Hans van Tellingen van Strabo tegen Eenvandaag.
De investeringstak van mediabedrijf ProSiebenSat.1 neemt alle aandelen van fashionportal Stylight over tegen een waardering van tachtig miljoen euro.