[DDMA over AI & Legal] AI en privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG
Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Ze beschermen, ieder op hun eigen manier.
Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Ze beschermen, ieder op hun eigen manier.
“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.
Drie juristen van advocatenkantoor Slaughter and May stelden recent dat 2025 een beslissend jaar wordt voor marketing compliance. Wat is de rol van ethiek?
Hoewel het stof inmiddels is neergedaald in Austin, Texas, blijven de signalen van South by Southwest ook na maart 2025 doorklinken.
Bedrijven pompen meer dan 1 biljoen dollar in advertenties. In Nederland alleen al ruim 6 miljard euro. Waarvoor? Voor drie seconden zichtbaarheid of een halve klik.
Een oude stelregel op Autoweek.nl is: ‘hoe meer blik, hoe meer klik’. Maar op welke inhoudelijke onderwerpen slaat het publiek écht aan volgens de data?
AI is meer dan een nieuwe technologie: het is een nieuwe manier van denken. Bedrijven die dit omarmen, bouwen efficiëntere én mensgerichtere organisaties.
De klassieke marketingmodellen AIDA, STDC en TTS hebben jarenlang dienstgedaan als het fundament onder talloze campagnes. Zijn ze nog relevant?
Patrick van der Pijl, CEO van Business Model Ink, stond op het punt om zijn bedrijf te verliezen. Maar juist toen vond hij zijn pad naar herstel.
In het eerste kwartaal van 2025 nam de online omzet van detailhandelaren toe met 5,2 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die uitsluitend online verkopen...
Onlangs hoorde ik het weer: “Team, we hebben tweehonderd items op de 'backlog' en nog een maand om ze weg te werken…”. Maar Scrum praat te abstract.