More stories

Zalando: webshop of techgigant?

Zalando is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het bedrijf uit Berlijn begon in 2008 met het online verkopen van schoenen uit een klein kantoortje in Duitsland en telt acht jaar later meer dan tienduizend werknemers op een omzet van ongeveer drie miljard euro. Inmiddels is Zalando actief in veertien landen met een gigantisch assortiment van schoenen, sportartikelen, kleren en accessoires. Er wordt echter pas sinds 2014 winst gemaakt in het bedrijf. Hoe zit dat precies?

Retail
Premium

Nederlands SphereMall klaar voor Amerika

De Nederlandse startup SphereMall, die gepersonaliseerde online warenhuizen maakt, is in Amerika om zijn e-commercedienst daar op de lokale consumentenmarkt te lanceren.

E-commerce platforms

CEO Booking.com en Priceline Group stapt op

De topman van online reisbedrijf Priceline Group en Booking.com, Darren Huston, stapt op vanwege een liefdesaffaire met een medewerker. Gillian Tans wordt per direct gepromoveerd tot algemeen directeur van Booking.com.

Retail

SumUp en payleven fuseren

De Europese leveranciers van mobiele betaaldiensten SumUp en payleven, een dochter van Rocket Internet, fuseren en gaan op termijn door onder de naam SumUp.

Payment

ReplaceDirect dupe van cybercrime

“We kunnen niet uitsluiten dat iemand van buitenaf toegang had tot jouw klantgegevens”, moest ReplaceDirect gisteren aan zijn klanten mailen nadat er een veiligheidsgat op zijn systemen was ontdekt. En misbruikt.

Retail

Bijenkorf realiseert groei via onlineverkoop

De Bijenkorf heeft de omzet het afgelopen jaar met 7 procent zien stijgen. Deels werd die groei gerealiseerd met online winkelen, aldus topman Giovanni Colauto.

Retail

Blokker vernieuwt formule met webshop en merkcampagne

Blokker viert zijn 120e verjaardag met een nieuwe reclamecampagne en de vernieuwde webshop Blokker.nl. Vandaag gaat de tv-campagne van start waarin actrice Sarah Jassica Parker (Sex and The City) de hoofdrol vervult.

Retail

Ralph Lauren opent e-commercehub in Dublin

Modemerk Ralph Lauren opent een internetafdeling in Ierland met tien man die verantwoordelijk wordt voor het faciliteren van de mondiale digitale ontwikkelingen.

Retail
Premium

Zooplus groeit eerste kwartaal 28 procent

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus groeide in het eerste kwartaal met 28 procent tot 217 miljoen euro omzet. De verkoopgroei komt vooral uit handel in basisproduct dierenvoer, iets waarvoor klanten terug blijven komen.

Retail

Zalando Lounge lanceert mobiele apps

De besloten winkelclub Zalando Lounge, een plek voor koopjesjagers, brengt mobiele apps voor iOS en Android uit.

Retail

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual reality

Blokkers Cook&Co alleen nog online verder

Winkelbedrijf Blokker gaat kookwinkelketen Cook&Co sluiten. De artikelen kunnen alleen nog online worden besteld.

Retail

Duitsland is meer dan Zalando alleen: de omzetmachines in e-business

De Duitse economie bestaat uit meer vernieuwende bedrijven dan alleen Zalando. De afgelopen jaren hebben vele bedrijven zich ontpopt tot omzetmachine of zijn ze veelbelovend vanwege hun aangetrokken kapitaal.

Duitsland

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising
Premium

Wolford kiest voor Emakina Nederland

Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.

Digital Agencies