More stories

Amazon opent fysieke boekwinkel

Amazon heeft zijn eerste fysieke boekwinkel geopend in Seattle, waar zich ook het hoofdkantoor van de retailer bevindt.

E-commerce

MediaMarkt met virtual reality-brillen in winkels

Media Markt gaat klanten in de winkels helpen hun keukens in te richten en er met virtual reality brillen doorheen te lopen. Deze proef, voorlopig enkel in Duitsland, is onderdeel van de verzwaring van het digitaliseringsproces dat in het hele concern wordt doorgevoerd.

E-commerce

bol.com verwacht 70 procent groei personeelsbestand

bol.com neemt vandaag zijn duizendste werknemer in dienst en verwachting binnen vijf jaar te groeien naar 1.600 à 1.800 man.

Retail

‘Marketing webwinkels gaat drastisch veranderen’

De marketingpraktijk bij veel webwinkels gaat drastisch veranderen als de shops geïntegreerd gaan sturen op pricing c.q. inkoop, marketing en promotie. Afdelingen wisselen te weinig informatie uit, meent Sander Roose van Omnia. Dat kost ondernemers geld.

Retail

Onderzoek: retailer weet niet wat shopper wil

Retailers en shoppers zitten niet altijd op dezelfde lijn. En dat geldt zeker voor in-store technologieën. Zo denken retailers dat shoppers vooral snel de voorraad willen kunnen checken (36 procent). Maar shoppers? Die willen liever een makkelijke checkout (49 procent).

Retail

‘Retailers profiteren van omnichannelstrategie’

Fysieke retailers met een digitale strategie beginnen daarvan te profiteren. De online omzet in het derde kwartaal steeg met 37 procent, aldus een onderzoek van e-commerceleverancier MarketLive.

Retail

Zalando als mobile first company

Donna Darthuizen van Zalando legt uit waarom Zalando zich toelegt op mobiel: “We zien veel nieuwe kansen. Het mobiele verkeer is nu hoger dan het desktop verkeer bijvoorbeeld. Mobiel vergt wel een hele andere aanpak.”

Retail

Bever krijgt de Cross Channel Award 2015

123inkt.nl is winnaar geworden van de Webshop Award Nederland 2015 en Bever nam de Cross Channel Award 2015 in ontvangst, gisteren tijdens het ABN AMRO Retailer of the Year Gala in Santpoort.

E-commerce

SuitSupply breidt same day afhalen verder uit

Kledingwinkel SuitSupply, met een sterke online aanwezigheid, verdubbelt het aantal winkels waar klanten online bestelingen op dezelfde dag nog kunnen afhalen.

Logistics

MediaBunker: Google Analytics voor fysieke locaties met iBeacons

MediaBunker maakte voor eDay de Emerce app. “Overal hangen iBeacons. Wanneer je als gebruiker daar goedkeuring voor geeft, wordt je getracked. En kun je vervolgens op een dashboard zien hoeveel mensen bijvoorbeeld bij een sessie zitten”, vertelt Peter Heuvelman.

Analytics

SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

SEOshop introduceert vandaag de nieuwe versie van zijn e-commerceplatform. “SEOshop 2 is eigenlijk een interne API die ook extern werkt en voor iedereen razendsnel is. We zetten een wereldstandaard”, aldus directeur Ruud Stelder.

Retail

Google helpt retailers met product hittemap

Google is een nieuwe dienst Shopping Insights gestart, die retailers moet helpen bij het inkoopbeleid. Het laat op basis van AdWords statistieken visueel op een kaart zien waar bepaalde producten veel besteld worden.

E-commerce

Kwartaalomzet Zooplus naar 187 miljoen

De omzet van de Europese online dierenwinkel Zooplus is in het afgelopen kwartaal met 28 procent gestegen tot 187 miljoen euro.

Retail

‘Nederlander niet geïnteresseerd in mobiele portemonnee’

Meer dan de helft van de Duitsers is geïnteresseerd in mobile wallets als Apple Pay, in Nederland ligt dat niet hoger dan dertig procent. Zeventig procent heeft er nadrukkelijk geen interesse in, zegt een nieuw onderzoek van Forrester Research.

E-commerce

Zalando: IT is onze cruciale differentiator

Zalando denkt dat IT op lange termijn het grootste onderscheidend vermogen biedt op concurrentie en is daarom bezig nog eens achthonderd extra’s IT’ers aan te nemen. Een verdubbeling.

E-commerce