More stories

Premium

(Emerce TV): ‘Bereik socials zonder volgers’

Tim van der Wiel was amper dertien toen hij via Twitter met ruim een miljoen volgers geld verdiende aan online advertenties. Op zijn zeventiende richtte hij samen met Liam Tjoa Gospooky op, een Amsterdams bureau dat content, AR en strategieën voor socials ontwikkelt. ‘In het eerste jaar hadden we geen enkele opdracht,’ vertelt Van der Wiel in de videocollectie EDAY.

Social
Premium

Privacyklacht over Insta- en Facebook-abonnementen

Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.

Privacy
Premium

Zoekgedrag verkiezingen: Nederlanders googelen het meest op oorlogsthema’s

Onderwerpen rond het thema ‘internationale betrekkingen’ zijn een maand voor de verkiezingen het meest gegoogeld in combinatie met politieke partijen. Dit blijkt uit een analyse van openbare Google-data door performance marketingbureau PaperDigits. Voorafgaand aan de verkiezingen in 2021 werd het thema ‘onderwijs en studie’ het meest gezocht.

Search

Hoe grote platforms steeds weer verloederen: zo werkt ‘vershitting’

Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.

Customer Experience
Premium

Amazon sluit reclamedeals met Snap, Facebook, Insta en TikTok

Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.

E-commerce
Premium

Meta schrapt communicatieafdeling Benelux

Volgens nieuwszender BNR heft Facebooks moederbedrijf Meta de communicatieafdeling in de Benelux op. Er komt ook geen nieuwe.

Communicatie
Premium

Chinese influencers met meer dan half miljoen volgers moeten hun identiteit prijsgeven

China’s grootste sociale mediaspelers, waaronder Tencent Holdings en ByteDance, hebben hun meest populaire influencers gevraagd om hun ware identiteit te onthullen op sociale media.

Media
Premium

Millennials ontwrichten mediaconsumptie

Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat.

Publishing
Premium

‘Grote adverteerders negeren Twitter’

Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.

Online advertising
Premium

Techgiganten in actie tegen neprecensies

Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.

E-commerce

Order Lemon: nieuwe e-commerce tool voor WhatsApp

In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.

E-commerce

Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop

Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.

Influencer marketing

700 duizend gebruikers en extra verdienmodel voor ‘offline social’ Amigos

Minder op het scherm, meer ontmoeten in de echte wereld. Een groeiend aantal techbedrijven wil zijn gebruikers graag zo vlot mogelijk fysiek laten afspreken. De Nederlandse scale-up Amigos ziet zijn gebruikersaantal toenemen en haakt horeca aan.

Tech
Premium

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising
Premium

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing