Bluesky krijgt bijna 800.000 nieuwe gebruikers op de eerste dag dat het open is voor het publiek
Twitter-kloon Bluesky opende zijn deuren deze week officieel voor iedereen. Tot nu toe kon je alleen op uitnodiging naar binnen.
Twitter-kloon Bluesky opende zijn deuren deze week officieel voor iedereen. Tot nu toe kon je alleen op uitnodiging naar binnen.
YouTube is het grootste social medium in de VS en het lijkt alleen nog maar te groeien, in tegenstelling tot nummer twee Facebook.
Reclamebureau Truus kwam gisteren uit de bus als beste agency van dit jaar. Wefilm, DEPT en BNNVARA sleepten tijdens deze jubileumeditie van The Best Social Awards, live gepresenteerd vanuit de Kromhouthal in Amsterdam, meerdere prijzen in de wacht. HEMA mocht uiteindelijk de prijs voor Beste Merk op Instagram mee naar huis nemen.
Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
Livestreamingplatform Twitch, onderdeel van Amazon, organiseert zijn gebruikersconferentie TWitchCon de komende drie jaar in Rotterdam.
iOS had het al, nu krijgen Android-gebruikers van X de functie ook: bellen in audio en video via de app.
Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.
De grootste kanshebbers van The Best Social Awards 2024 zijn Hema, Wefilm en WWF. Deze bedrijven zijn allen in meerdere categorieën genomineerd.
De Universiteit Twente is een socialcampagne begonnen richting aankomende studenten en hun ouders. De instelling probeert op toegankelijke wijze vragen en onzekerheden weg te nemen. Niet alle technische universiteiten zijn zo ver.
“X is in mijn ogen verworden tot een maatschappijontwrichtend platform met anonieme toetsenbordridders die vanachter hun laptop de meest weerzinwekkende bagger tikken.” Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, laat geen twijfel over zijn reden om te stoppen met X.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
De Europese Commissie start een onderzoek naar X, voormalig Twitter, vanwege vermeende schending van de Digital Services Act.
Meer dan negentig procent van de Amerikaanse tieners gebuikt YouTube. Drie social apps volgen op afstand. TikTok, Snapchat en Instagram wordt door zestig procent gebruikt.
Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.