More stories

Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop

Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.

Influencer marketing

700 duizend gebruikers en extra verdienmodel voor ‘offline social’ Amigos

Minder op het scherm, meer ontmoeten in de echte wereld. Een groeiend aantal techbedrijven wil zijn gebruikers graag zo vlot mogelijk fysiek laten afspreken. De Nederlandse scale-up Amigos ziet zijn gebruikersaantal toenemen en haakt horeca aan.

Tech
Premium

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising
Premium

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing

Groei sneller dan de concurrentie met live shopping en de juiste content strategie

In deze video legt Joris Volmering, van het Deense bedrijf ELISA, uit hoe je live shopping kunt integreren in je marketing- en contentstrategie.

Social
Premium

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing
Premium

Bluesky bereikt officieel 1 miljoen gebruikers

Twitter kloon Bluesky is deze week door de grens van 1 miljoen gebruikers gegaan. De X-concurrent breidde de toegang tot de app alleen uit via een wachtlijst en uitnodigingen van bestaande gebruikers, waardoor het aantal gebruikers maar langzaam groeide.

Social

Facebook, Instagram en TikTok willen alleen handel binnen hun eigen platformen

Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.

Social

Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?

Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?

Social

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social
Premium

New York City doet TikTok in de ban

Ambtenaren van de metropool New York mogen geen TikTok meer hebben op hun werktelefoon. Ze moeten het verwijderen.

Tech
Premium

Twitter deelt internationale reclameomzet met makers

Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.

Marketing
Premium

Infographic: 13 verrassende voordelen van Snapchat voor B2B- en B2C-marketing

Snapchat en B2B marketing lijken n eerste instantie geen match, maar het team van Brafton benadrukt in deze infographic voordelen van Snapchat, een platform met 383 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.

Social
Premium

Reddit-protesten stuwen populariteit Discord

Discussieplatform Reddit staat nog altijd in brand. Onvrede over veel te hoge API tarieven en andere impopulaire maatregelen hebben ervoor gezorgd dat de Reddit-protesten doorgaan, ondanks dreigementen van het bedrijf om forums (subreddits) volledig over te nemen. Reddit heeft stappen ondernomen tegen een van de grootste subreddits. een stap die averechts lijkt te werken. Steeds meer moderatoren verhuizen naar Discord.

Media
Premium

Meta beperkt gebruik Threads in Europa

Het via omwegen downloaden van Meta’s Threads via de App Store en Play Store lijkt in landen van de Europese Unie niet meer te lukken. De app is daar vanwege de strenge Europese wetgeving (nog) niet beschikbaar.

Social