More stories

Premium

Threads rolt nu ook tags uit

Meta’s sociale netwerk Threads werkt nu ook met tags, vergelijkbaar met hashtags op Twitter. Gebruikers kunnen slechts één onderwerp per bericht taggen om spam te voorkomen.

Media
Premium

TikTok Search: vergroot je zichtbaarheid met TikTok SEO

TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.

SEO
Premium

TikTok: 12 miljard euro in opslag EU-gebruikersdata

TikTok investeert komende tien jaar twaalf miljard euro in drie Europese datacenters. Daar moeten alle gegevens van Europese gebruikers worden opgeslagen, om zorgen over Chinese lekken te temperen.

Security
Premium

Elon Musk: ‘Houd je reclame-euro’s lekker zelf, sukkels’

Adverteerders die weglopen van Twitter/X om Musks antisemitische opmerkingen moeten lekker wegblijven. De miljardair kan hen missen als kiespijn.

Online advertising
Premium

(Emerce TV): ‘Bereik socials zonder volgers’

Tim van der Wiel was amper dertien toen hij via Twitter met ruim een miljoen volgers geld verdiende aan online advertenties. Op zijn zeventiende richtte hij samen met Liam Tjoa Gospooky op, een Amsterdams bureau dat content, AR en strategieën voor socials ontwikkelt. ‘In het eerste jaar hadden we geen enkele opdracht,’ vertelt Van der Wiel in de videocollectie EDAY.

Social
Premium

Privacyklacht over Insta- en Facebook-abonnementen

Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.

Privacy
Premium

Zoekgedrag verkiezingen: Nederlanders googelen het meest op oorlogsthema’s

Onderwerpen rond het thema ‘internationale betrekkingen’ zijn een maand voor de verkiezingen het meest gegoogeld in combinatie met politieke partijen. Dit blijkt uit een analyse van openbare Google-data door performance marketingbureau PaperDigits. Voorafgaand aan de verkiezingen in 2021 werd het thema ‘onderwijs en studie’ het meest gezocht.

Search

Hoe grote platforms steeds weer verloederen: zo werkt ‘vershitting’

Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.

Customer Experience
Premium

Amazon sluit reclamedeals met Snap, Facebook, Insta en TikTok

Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.

E-commerce
Premium

Meta schrapt communicatieafdeling Benelux

Volgens nieuwszender BNR heft Facebooks moederbedrijf Meta de communicatieafdeling in de Benelux op. Er komt ook geen nieuwe.

Communicatie
Premium

Chinese influencers met meer dan half miljoen volgers moeten hun identiteit prijsgeven

China’s grootste sociale mediaspelers, waaronder Tencent Holdings en ByteDance, hebben hun meest populaire influencers gevraagd om hun ware identiteit te onthullen op sociale media.

Media
Premium

Millennials ontwrichten mediaconsumptie

Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat.

Publishing
Premium

‘Grote adverteerders negeren Twitter’

Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.

Online advertising
Premium

Techgiganten in actie tegen neprecensies

Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.

E-commerce

Order Lemon: nieuwe e-commerce tool voor WhatsApp

In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.

E-commerce