Pinterest actiever op Nederlandse reclamemarkt
Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan.
Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan.
Social media krijgt een steeds steviger greep op e-commerce. Afgelopen december zagen retailers die social commerce inzetten tot twintig procent van hun omzet hier vandaan komen.
Sociale berichtendienst Bluesky heeft 26,4 miljoen gebruikers, een plus van een kleine procent ten opzichte van vorige maand.
HEMA en McDonald’s maken kans op meerdere awards. De agencies met de meeste nominaties zijn GoSpooky en Truus. Dat is een eerste beeld uit de nominaties voor The Best Social Awards van dit jaar.
TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.
Meta’s Threads-app is gegroeid tot 300 miljoen gebruikers, met meer dan 100 miljoen mensen die de dienst elke dag gebruiken.
D66 wil in navolging van Australië een wettelijke minimumleeftijd introduceren voor sociale media van 15 jaar. D66 wil dat het kabinet deze leeftijd voor sociale media zoals Instagram en TikTok in de wet vastlegt.
In Engeland heeft Zalando een locatie geopend op TikTok Shop. De Duitsers vinden daar, met 55 premium merken in het assortiment, extra bereik.
Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.
Nederland staat er niet bij, in deze lijst van veelgebruikers van sociale media. Het overzicht is van Visual Capitalist, gebaseerd op gegevens van We Are Social.
Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.
Berichtendienst Threads van Meta heeft sinds begin deze maand 35 miljoen nieuwe gebruikers gekregen. Net als Bluesky profiteert het platform van de versnelde leegloop bij X.
Flik Flak, het TikTok-marketingbureau uit Amsterdam, heeft een samenwerking aangekondigd met Leen Bakker. Men gaat de TikTok-strategie van Leen Bakker verder ontwikkelen en uitvoeren.
Het sterk opkomende social platform Bluesky voldoet niet aan de Europese regels, zegt de EU. Het heeft nergens in Europa een kantoor en er ontbreekt een pagina waarop het aantal gebruikers wordt vermeld.
TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.