More stories

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

Twitter stopt met gratis API, ontwikkelaars moet betalen

Betalen op wegwezen. Meer keuze laat Twitter niet aan externe, professionele ontwikkelaars die hun eigen software en diensten willen bouwen op het kletsplatform.

Tech

‘Google Shopping verliest aan waarde’

Prijsvergelijkers en Google Shopping zitten in een glijvlucht omlaag als favoriet middel van de consument om vooronderzoek te doen bij […]

E-commerce

Nederlander dagelijks 1:39 uur op social media

Internationaal onderzoek laat zien dat de Nederlander gemiddeld 1:39 uur per dag op social media zit. En dat is weinig. Het internationaal gemiddelde ligt een uur hoger.

Media

Tiener-app voor complimentjes grote downloadhit

Op thuismarkt Duitsland staat de app Slay al bovenaan in de downloadlijst voor iOS. Middelbare scholieren staan in de rij om elkaar (anoniem) doorlopend kleine complimentjes te geven.

Social

Discord neemt branchegenoot Gas over

Sociaal netwerk Discord heeft branchegenoot Gas overgenomen. Vooral jongeren gebruiken dit platform om (positieve) polls te kunnen maken.

Tech

Interesse Mastodon zakt verder weg

De interesse voor en het gebruik van Twitter-alternatief Mastodon ebt weg, zo laten cijfers zien.

Tech

18 manieren om je socialemediastrategie een boost te geven

De meest kritische fase van je socialmediastrategie begint pas nadat je content hebt gedeeld. Hoe betrokken zijn je klanten bij je content?

Social

Europees verbod Facebook, Instagram persoonsgerichte reclame

Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection Board.

Online advertising

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

TikTok kiest ChannelEngine uit Leiden voor e-commerce

De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.

E-commerce

Kanye West laat Parler toch maar schieten

De overname van het conservatieve sociale netwerk Parler door de Amerikaanse rapper Kanye West is afgeblazen. Moederbedrijf Parlement Technologies en West zeggen dat het een gezamenlijk besluit betreft.

Social

Esther Olofsson evolueert tot volledig AI-fotomodel

Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.

Artificial Intelligence