More stories

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes

Oostenrijk zet privacydeal EU-VS verder op scherp

De Oostenrijkse toezichthouder op privacy verklaart de trackingpixel van Facebook als onwettig. Dat is weer een drempel voor Meta om ongeremd persoonlijke gegevens naar de andere kant van de oceaan te verschepen.

Privacy

Sephora bouwt incubator modemerken met TikTok

Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.

Fashion

Zuckerberg: nog eens 10.000 ontslagen en vacaturestop

Bij Facebook, Instagram en Whatsapp sneuvelen nog eens tienduizend extra banen en worden vijfduizend vacante posities niet opgevuld.

Facebook

Deense publieke omroep ontraadt personeel TikTok

Medewerkers van de Deense publieke omroep wordt afgeraden om TikTok op hun telefoons te hebben. Wie het voor zijn werk nodig heeft, doet dat bij voorkeur op een apart toestel.

Privacy

TikTok video’s kunnen achter betaalmuur

TikTok makers kunnen hun video’s voortaan achter een betaalmuur zetten. Via de nieuwe optie Series kunnen ze maximaal tachtig video’s tegen betaling aanbieden.

Media

Amper nieuwe gebruikers Mastodon, weinigen actief

Berichtendienst Mastodon blijkt geen alternatief voor Twitter. In twee maanden kwamen er honderdduizend nieuwe gebruikers bij en daalde het aantal actieve gebruikers.

Social

Creator Economy: ‘Influencer-markt gaat naar paid first’

Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’

Marketing

Nederlands chatbedrijf Siilo valt in Franse handen

De Franse unicorn Doctolib neemt het Nederlandse techbedrijf Siilo over, eigenaar van een beveiligd communicatieplatform voor zorgverleners onderling.

Venture

TikTok: schermtijd tieners dagelijks max 60 minuten

TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.

Social

Twitter maakt zijn algoritme open source

“Bereid je voor op teleurstelling, maar het zal snel verbeteren.” Elon Musk kneedt de zielen voor de publicatie van bron van het algoritme van Twitter.

Tech

Europese Commissie verbiedt medewerkers TikTok

Alle medewerkers van de Europese Commissie zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.

Social

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social

Gospooky opent kantoor in New York

Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Marketing

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce