More stories

Startupbootcamp trekt naar Silicon Valley

Startupbootcamp gaat uitbreiden naar San Francisco, Kaapstad en Singapore. Daarnaast wordt de Amsterdamse editie van het van oorsprong Nederlandse accelatorprogramma nog eens met vijf jaar verlengd. Dat maakte CEO Patrick de Zeeuw vanochtend bekend bij de presentatie van elf nieuwe startups op het kantoor van ABN Amro.

Start-ups

Forse kapitaalinjectie voor Sarenza

De Franse online schoenenretailer Sarenza heeft 74 miljoen euro opgehaald voor verdere expansie in Europa. De e-tailer wil zijn jaaromzet binnen vijf jaar verdriedubbelen van 150 miljoen naar 500 miljoen euro.

E-commerce

Neckermann overweegt Plaza-model

Neckermann zou in de toekomst wel eens een Plaza-model kunnen adopteren, waarbij derden producten rechtstreeks aan derden kunnen verkopen. Dat zegt Bas Rasker van investeringsmaatschappij Axivate, eigenaar van het doorstartende Neckermann.com, in een gesprek met Emerce. Neckermann, dat meteen is doorgestart na het faillissement gisteren, wordt primair een marketing en inkoopbedrijf.

E-commerce

Kickstarter begint dit najaar in Duitsland

Duitsland wordt het derde Europese land dat crowdfundingplatform Kickstarter gaat ontsluiten. Dat zal in het najaar gebeuren.

Start-ups

Nederlandse startups ‘kamperen’ drie maanden in New York

Chordify, Dwillo en Screen 6 zijn de Nederlandse startups die de komende drie maanden mogen verblijven op het kantoor van het Nederlandse consulaat in New York. In de periode kunnen ze op zoek naar partners en investeerders.

Start-ups

‘Westwing en HelloFresh naar de beurs’

Online meubelwinkel Westwing en verswinkel HelloFresh gaan naar de beurs, volgens bronnen rondom hun grootaandeelhouder Rocket Internet.

Venture

M+ Group neemt I-Company over

M+ Group neem internetbureau I-Company over en creert daarmee een bedrijf dat zowel IT en online campagnes verzorgt als afhandeling van klantcontacten en fulfillment.

Venture

Google schuift met overname naar tv-reclame

Google koopt mDialog, een reclamespecialist op het gebied van live en on demand videostreaming video. Daaronder vallen ook reguliere digitale radio en televisie.

Media

LabWerk opent kantoor in Londen

Vanwege de grote belangstelling voor zijn Beacontechnologie opent de Nederlandse startup LabWerk een kantoor in Engeland.

Venture

Sanoma verkoopt gamingsites

Sanoma verkoopt Gamer.nl en Insidegamer aan uitgever Reshift Digital. Die bundelt de titels met Power Unlimited tot een nieuw gamecluster.

Entertainment

HelloFresh haalt 50 miljoen op

De verkoper voor maaltijdboxen HelloFresh haalt 50 miljoen dollar op bij investeerders om het bedrijf verder te doen groeien.

Logistics

Huawei en UvA lanceren programma voor interculturele branchekennis

De Chinese ICT-dienstverlener Huawei start in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam het eerste ‘Telecom Seeds for the Future’-programma in Nederland. Studenten krijgen daarmee de ‘unieke mogelijkheid’ om hun vaardigheden en branchekennis in de ICT te bevorderen en tegelijkertijd ervaring op te doen met intercultureel werken.

Recruitment

‘Bedrijven bestaan in 2033 nog maar vijf jaar’

De levensduur van een gemiddelde onderneming wordt steeds korter. Die conclusie trekt het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van Sogeti uit een historische analyse van de Nederlandse AEX. De omloopsnelheid is sinds 1993 om de 10 jaar met zo’n 25 procent toegenomen.

Innovatie

Adobe veert op door abonnementen

De omzet van de marketing clouddiensten van Adobe is ten opzichte van vorig jaar met 23 procent gestegen naar 283 miljoen dollar. Het Amerikaanse bedrijf maakte gisteren de cijfers over het tweede kwartaal bekend.

Online marketing

Dropbox koopt Big Data-bedrijf

Dropbox heeft het Big Data-bedrijf Parastructure overgenomen, zo weet VentureBeat. Over de onderneming is betrekkelijk weinig bekend, maar het blog zegt dat Dropox de analyses intern gaat gebruiken voor zijn 300 miljoen gebruikers.

Analytics