Voormalig eigenaren Vakantieveilingen.nl nemen aandeel in 5minuten.tv
Twee van de drie oprichters van Emesa, bekend van onder meer Vakantieveilingen.nl en InpakkenenWegwezen.nl, hebben een minderheidsbelang genomen in 5minuten.tv.
Twee van de drie oprichters van Emesa, bekend van onder meer Vakantieveilingen.nl en InpakkenenWegwezen.nl, hebben een minderheidsbelang genomen in 5minuten.tv.
Twinning, Gorillapark, Newconomy – zijn de verdwenen incubators ooit opgevolgd? Veel bedrijvenkraamkamers van nu zijn weinig meer dan verzamelgebouwen. Tijd voor een integrale benadering.
Afgelopen week lanceerde CardCloud, de vernieuwde service met een nieuwe naam van het voormalige ‘My Name Is E’. De dienst, beschikbaar online en als iphone app, is een hernieuwde poging om gebruikers te overtuigen van het virtuele visitekaartje.
Met Augmented Reality lijkt er zomaar weer eens technologische ontwikkeling te zijn waarin Nederland echt voorop loopt. Muzar is een startup die inspeelt op de groeiende behoefte van bedrijven om hun content op Layar op een slimme manier te managen, en scoorde al partnerships met Microsoft en Ubisoft.
De Nederlandse game-industrie groeit. De bedrijvigheid concentreerde zich voorheen nog in Silicon Valley en Londen, maar Nederlandse bedrijven krijgen steeds meer voet aan de grond. Maar de ondernemingen staan voor een uitdaging: voldoende spelers om de investering terug te verdienen.
Een sociaal netwerk voor Fashion-addicts, het klinkt als een gat in de markt. Online shoppen groeit in populariteit, en vooral onder jonge meiden is de online fashion community immens. Een jaar geleden werd het Nederlandse initiatief Fashiolista gelanceerd, en inmiddels blijkt de site aardig succesvol. Ik besluit eens een kijkje te nemen.
De Nederlandse startup Whatser heeft een mobiel marketing platform gelanceerd voor bedrijven. G-Star RAW is het eerste merk dat Whatser heeft weten binnen te halen.
[Startup watch] Cleeng biedt uitgevers en bloggers een plugin waarmee ze delen van content af kunnen schermen. Deze content wordt vervolgens met één druk op de knop voor de eindgebruiker – tegen betaling – wel toegankelijk. Een loyaliteitsprogramma moet de content verder verspreiden onder het lezerspubliek.
Kalo Bagijn en Thierry Schaap willen met een nieuw initiatief de traditionele verzekeringsmarkt opschudden. De twee oprichters van het online BinckBank willen met Brand New Day verzekeraars op de plaats zetten.
De Haagse rechtbank heeft de vacaturesite Monsterboard verboden zijn banners via de zoekmachine van Vindex te linken aan het sleutelwoord 'intermediair'. De president stelde daar mee VNU in het gelijk. Het uitgeversconcern vond dat Monsterboard profiteerde van de merknaam Intermediair, dat de meest bezochte Nederlandse vacaturesite is en had daarom een kort geding aangespannen. VNU-woordvoerder Molman: 'VNU is eigenaar van de merknaam Intermediair, en dat is met deze uitspraak bevestigd.'
Het Amerikaanse Tradehall geeft gratis aandelen weg om de eigen naamsbekendheid te vergroten. Iedereen die de moeite neemt om zich als gratis gebruiker van de site te registreren krijgt één aandeel. Voor iedere kennis of familielid die je ook zo gek krijgt om zich aan te melden krijg je nog een half aandeel. Wanneer het bedrijf naar de beurs gaat is helaas nog niet duidelijk.