-

Commerce media in opkomst

“De digitale industrie verandert snel”, zegt Tijmen Willems, Country Director Benelux & Nordics bij Criteo, het technologiebedrijf dat marketeers wereldwijd ondersteunt met impactvolle advertenties. “Consumenten stellen hogere eisen aan online-ervaringen, grote techplatforms wijzigen geregeld hun technische voorwaarden en privacywetgeving is constant in beweging.” Voor hem staat vast dat goed managen en inzetten van first party data cruciaal is voor toekomstig succes, van marketeers en (media-)uitgevers.

Gebruik van Commerce Media is dé manier om dat te doen, aldus Willems. “Dat draait om op grote schaal data over aankopen en aankoopintenties te gebruiken voor verrijken en relevant maken van doelgroepen. Daarna verbind je die data met media om de juiste advertenties op de juiste plaats in te zetten.”

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. “Beheren en activeren van data vraagt veel technologische kennis en capaciteit.” Ook is Commerce Media op het open internet gefragmenteerd. “Demand-side platforms (DSP’s) en supply-side platforms (SSP’s) opereren afzonderlijk van elkaar.” Voor goede toepassing van de technologie is bovendien veel data nodig.

Het Commerce Media Platform van Criteo is de oplossing om in de toekomst succesvol te blijven, gaat Willems verder. “Ons platform brengt kopers en verkopers van advertenties samen en heeft DSP-functionaliteiten.” Een ander groot pluspunt is de schaal. “Wij zien jaarlijks $900 mil- jard aan transacties voorbijkomen, dat is ongeveer drie keer zoveel als bijvoorbeeld Amazon. Onze AI Engine zet de gegevens om in relevante advertenties. Onze schaal helpt marketeers succes te boeken in ons netwerk van duizenden uitgevers.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond