-

Hoe Heineken online bier verkoopt aan consumenten

Carlos Marquez Arroyo van Heineken noemt het de Nespresso voor bieren: een tweeliter biertap voor thuis. “We verkopen The Sub in vijf landen via e-commerce. Het is groter dan alleen Heineken: we verkopen al veertien merken waarvan nu drie op abonnement.” De grootste uitdaging is volgens Arroyo logistiek.

“We hebben 150 jaar ervaring in het vervoeren van bier in grote hoeveelheden, en daar zijn we heel effectief in. Maar nu hebben we het over bezorgen van een pakje aan huis”, stelt Arroyo. “En daar is een andere mindset voor nodig binnen Heineken. We moeten het wiel opnieuw uitvinden en het bedrijf van binnenuit vernieuwen.”

Hoe doe je dat precies? “We hebben een incubator insteek, waarbij we het geheel binnen globale innovatie plaatsen. Daar zijn we erg onafhankelijk omdat we kijken wat goed werkt binnen Heineken, maar niet alles willen laten passen in de bestaande processen. We proberen het niet te overdrijven met synergieën.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond