-

Patrick Hurenkamp (Bloomon): ‘We hebben de ambitie om een wereldbedrijf te maken’

Hij noemt het vergaren van startkapitaal voor zijn online bloemenbezorgdienst ‘een beetje zoals daten’. Dat zullen mooie bosjes bloemen zijn. Patrick Hurenkamp haalde binnen een paar jaar 21,5 miljoen euro aan startkapitaal op. Samen met zijn twee zakenpartners startte hij Bloomon, waar de bloemen praktisch direct van de kweker naar de klant gaan. Ze zijn actief in Nederland, België, Duitsland, Engeland en Denemarken, en aan ambitie is er geen gebrek.

‘We zien in de bloemensector eigenlijk geen groot bekend merk, terwijl bloemen een heel mooi en levend product zijn, het is een soort toegankelijke luxe. Dus als we dit doen willen we het gelijk tot een wereldwijd merk uitbouwen. Net als Apple, Nike of Sonos. Een behoorlijke ambitie en daar zijn we nog lang niet, maar het is altijd goed om een punt op de horizon te zetten.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond