‘Rol SEO is om verwachtingen te managen’

Binnen SEO richt men zich nogal eens op het verkeerde, zegt searchdeskundige Fili Wiese van Search Brothers. Want zoekwoorden zijn één ding, minstens zo belangrijk is het managen van verwachtingen. Hij vertelde over zijn visie op Emerce Performance.

Een goede SEO-strategie bestaat in ieder geval uit de drie belangrijke kernelementen, vertelt Wiese. Allereerst moeten zoekmachines de website natuurlijk kunnen crawlen, vervolgens gaat het erom dat het algoritme daadwerkelijk begrijpt waar de inhoud over gaat. ‘En misschien nog wel belangrijker: dan draait het om het managen van de gebruikersverwachtingen. De eerste indruk in de organische resultaten telt.’

Vanuit de online (PPC) advertentiemarkt is iedereen gewend zich te richten op specifieke zoektermen. ‘Bij SEO gaat het juist om het binnenhalen van converterend verkeer. Dat doe je bijvoorbeeld door aantrekkelijke snippets en titels. Daarin kan de PPC wereld SEO wel goed helpen: daarin is iedereen gewend met advertentievarianten te werken. Hun lessen kun je weer toepassen in SEO.’

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug