-

Start-up GymStory: ‘de Strava voor de sportschool’

Start-up GymStory ontwikkelt een platform waarop sportschoolbezoekers hun vorderingen kunnen bijhouden. Zeven vragen aan Lars van der Wal, CEO en medeoprichter van GymStory.

Wat doet GymStory precies?

“We hebben de ‘Strava voor fitness in de sportschool’ ontwikkeld. Voor sportactiviteiten zoals hardlopen, fietsen en wandelen zijn er veel apps en wearables die inzicht geven in activiteiten en die live feedback geven. Die werken alleen niet wanneer iemand traint met fitnessapparatuur. Sportschoolbezoekers voeren voornamelijk hun resultaten handmatig in een app of loggen met pen en papier. Dit is heel erg tijd- en arbeidsintensief. Wij hebben een platform gecreëerd dat hetzelfde gemak biedt als Strava en gebruikers in de sportschool ondersteunt om hun fitnessdoelen te bereiken.”

Waar zie je de belangrijkste toepassing?

“Mensen sluiten een sportschoolabonnement af met een persoonlijk doel voor ogen. Voorbeelden zijn afvallen, gespierder worden of algehele fitheid. Voor veel sportschoolbezoekers is het moeilijk om vooruitgang te boeken. We hebben een digitaal platform gecreëerd dat hen ondersteunt voor, tijdens en na een training. Met de juiste data kunnen deze personen gestimuleerd worden om hun persoonlijke fitnessdoelen te behalen.” 

Wat is de impact van GymStory?

“Het is ons doel om de fysieke en mentale gezondheid te bevorderen door middel van beweging. Bewegen is essentieel voor een goede gezondheid en met ons platform willen we de fitnesservaring verbeteren, zodat meer mensen van trainen genieten en hun fitness- en/of gezondheidsdoelen bereiken.” 

Waar sta je nu?

“Ons bètaplatform is sinds juli getest door sportschoolbezoekers in Amsterdam. Momenteel wordt ons product ook gebruikt in een tweede gymzaal voor wetenschappelijk onderzoek. We bevinden ons in de laatste testfase om het product af te ronden voordat we de productie kunnen opzetten.” 

Wanneer ben je van plan om naar de markt te gaan?

“We zijn van plan om volgend jaar (2022) in Q1 live te gaan. We leveren ons product eerst af aan onze huidige partner, daarna staat de verkoop voor iedereen open.”

Wie heeft er in GymStory geïnvesteerd en wat voor investeerders zoekt je?

“Vorig jaar hebben we geld opgehaald bij de Qatar SportsTech accelerator en Rabobank en daarnaast krijgen we regelmatig innovatiesubsidies van de Nederlandse overheid. Momenteel zijn we bezig met het werven van fondsen en we zijn dicht bij het verkrijgen van het volledige bedrag waar we naar op zoek waren. Volgend jaar zullen we hoogstwaarschijnlijk een nieuwe financieringsronde aantrekken om onze groei te versnellen.”

Wat zou de ideale match voor investeerders zijn?

“Beleggers moeten ons product begrijpen en het liefst zelf aan fitness doen. Met GymStory verwachten we binnen twee jaar te internationaliseren, dus een potentiële partner moet succesvolle internationale ervaring hebben. Geïnteresseerde investeerders moeten ook een uitgebreid en divers netwerk hebben, wat ons mogelijk kan helpen bij onze groei.” 

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over GymStory voor investeerders. GymStory is alumnus van de ACE Incubator. 

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond