-

Thijs Bosgoed (BuyBay): ‘Wij geven geretourneerde producten een tweede leven’

In het Brabantse Wijchen staat een enorme loods. Bezoek de loods en je ziet wat verkopen via webshops tot gevolg heeft. “Die loods is fascinerend en ook confronterend. Het valt bijna niet uit te leggen”, aldus Thijs Bosgoed, oprichter van BuyBay. Het bedrijf geeft geretourneerde spullen een tweede leven. Zonder zelf iets aan te kopen en altijd de hoogst mogelijke prijs na te streven. Daarmee ontzorgt BuyBay bestaande webshops. Met een enorme loods vol spullen tot gevolg.

“Je hebt als consument officieel het recht om iets uit de verpakking te halen en een keer te gebruiken. Dan kun je alsnog tot de conclusie komen dat zo’n ding te groot, te klein, te lelijk, lawaaierig is of toch geen lekkere koffie zet. Dan stuur je het terug en wat moet zo’n webshop er dan nog mee? Het is gebruikt, misschien mist er wel wat. De originele verkoper zegt: ik weet niet wat wij ermee aan moeten en dan kunnen ze het naar ons doorsturen, wat inmiddels ook massaal gebeurt. Wij testen producten, kijken ze na, repareren ze, vullen ze aan, maken het schoon en herverpakken het. Alles wat nodig kan zijn. Wij nemen het vervolgens in stock en daarna helpen wij mee om die producten tegen een zo hoog mogelijke prijs aan de consument te verkopen.” Meer bij Top Names.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Heel raar. Toont echt een onvermogen van de originele verkoper. Daar gaat toch iets gruwelijk mis:
A) klant wordt slecht ingelicht over product
B) ze staan ongezien rommel te verkopen: ze hebben zelf geen idee
C) ze laten een grote kans liggen voor klantbinding. Ik zou heel open zijn over retouren, en dit zelfs toevoegen naast de reviews: dit product wordt 20% geretourneerd, je kunt met korting B-stock kopen. Zijn retouren te hoog, dan gooi je het er uit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond