-

‘Wij geven klanten het vertrouwen om ambitieus te kunnen zijn’

“Work that impacts your total brand and customer experience, to drive business ambitions.” Zo omschrijft het Amsterdamse fullservicebureau The Valley de eigen aanpak. Het klinkt zakelijk, maar de sfeer op het kantoor in Overamstel is tegelijk heel creatief en amicaal. “Wij zijn een production-capable consultancy.”

De oplossingen van The Valley hebben betrekking op zowel servicedesign als marketingcommunicatie. “Wij verzorgen zowel de exposure als de experience”, vertelt Sheldon Bont, Head of Creative. “De grote diversiteit aan expertise die we in huis hebben maakt dat we uiteenlopende projecten kunnen uitvoeren, van e-commerce tot marketing automation, marketplaces en merkpositionering. We zijn ook een succesvolle broedplaats voor start-ups en scale-ups gespecialiseerd in Salesforce, marketplaces en CDP-diensten.”

In de combinatie van strategie en uitvoering schuilt de kracht van The Valley, benadrukt Bont. “Wij zijn een production-capable consultancy. Dat komt voort uit onze oorsprong, toen een aantal zeer verschillende bureaus lang geleden samengingen. Het kwam uiteindelijk samen onder dezelfde noemer en opereert ook echt als een geheel. Zonder muren, alles loopt vloeiend in elkaar over. Die bundeling van uiteenlopende krachten trekt een bepaald soort collega’s en klanten aan, die brede ambities willen verkennen.”

Vrije cultuur
“De meest uiteenlopende mensen werken hier, maar wij creëren een veilige werkomgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn”, zegt Annebel Broekhuizen, Head of People. “Designers en programmeurs kunnen eigenzinnige types zijn, maar bij ons vormen ze echt een collectief. In zo’n vrije cultuur kom je tot de mooiste ideeën.”

The Valley zoekt altijd actief naar nieuwe mensen, maar creativiteit alleen is daarbij niet genoeg. “We mikken echt op creatief toptalent met tegelijk een ondernemende achtergrond”, schetst Jesse Timmermans, Lead UX bij het bureau. Broekhuizen vult aan: “Mensen met zelfstartend vermogen, die er alles aan doen om zich onder te dompelen in een specifiek project en precies weten hoe ze hun kennis van design kunnen inzetten om waarde te leveren voor de klant.”

Nike-configurator
Deze ambitie is er niet voor niets, want ze sluit aan op het DNA van het bureau. “We zoeken naar de kansen die verborgen zitten in de uitdagingen die we voorgeschoteld krijgen”, aldus Bont. Een goed voorbeeld is de jarenlange samenwerking met Nike Team, de divisie van het sportmerk waar teams (zowel amateurs als professionals) hun wedstrijdtenues kunnen samenstellen en bestellen. Bont: “We kregen de opdracht om hun catalogus te digitaliseren, maar kwamen met een oplossing die ook tot veel meer gebruikersgemak én verkoop leidde: met de Create your Kit-tool hebben coaches en atleten de complete creatieve vrijheid bij het ontwerpen van hun tenues.”

Deze ‘kit-configurator’ is opgebouwd met 3D-beelden, waardoor gebruikers direct zien hoe hun sportoutfit eruit gaat zien. Het oogt spectaculair en werd vorig jaar bekroond met een Dutch Creativity Award, maar ook met een internationaal toonaangevende Red Dot Award. Bont en zijn collega’s zijn dan ook heel trots op deze bijzondere samenwerking. “Zo zie je maar hoe we tijdens het digitaliseren van een papieren catalogus waardevolle kansen zien die verder gaan dan de initiële opdracht”, lacht hij. “Belangrijk is dat je altijd het doel van het product scherp houdt. De manier waarop we de vraag van de klant hebben aangepakt, leverde oplossingen voor meer touchpoints binnen de klantreis, zoals de webshop, social media en de aftercare. Door een optimale preview van producten nam het percentage retouren meteen af.”

Kansen grijpen
Ook voor een andere klant ontstonden tijdens de samenwerking kansen die vooraf niet waren voorzien. “Daikin, specialist in verwarming en koeling, benaderde ons voor de evaluatie van hun Nederlandse onlineplatform en bijbehorende customer journeys”, vertelt Timmermans. “Naast b2b wilde Daikin ook de b2c-markt gaan bedienen, die je meer moet uitleggen over complexe producten zoals een warmtepomp. Met onder meer betere fotografie en navigatie hebben we ingezet op aanscherping van het merk en meer ervaring bieden dan de productinformatie alleen. Zo bracht onze servicedesign-aanpak ons uiteindelijk ook het werk voor het Europese platform van Daikin.”

Het geheim van The Valley? “Klanten het vertrouwen geven dat ze ambitieus kunnen zijn”, zegt Bont. Broekhuizen vult aan: “Die vertrouwensband leidt ertoe dat klanten graag bij ons over de vloer komen om fysiek bij het scrumteam aanwezig te zijn of hier gewoon een dagje te werken. Ze vinden het inspirerend om met onze designers en developers te zitten, ook als er geen onderlinge meeting op de agenda staat. Dat zegt alles.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond