Download

Download
0
2.7k

Hoe snel moet je website zijn?

De snelheid en prestaties van web- en mobiele apps zijn altijd interessant. Misschien heb je al tijd, moeite en geld besteed aan de overstap naar de Cloud, ook de manier van software leveren fundamenteel veranderd of zelfs Kubernetes gebruikt om sneller te schalen. Dan komt de onvermijdelijke vraag over webprestaties: “Hoe snel moeten we zijn?”

Maar het antwoord is: “Het hangt ervan af”.

Toegegeven, dat is niet een reactie die iemand wil horen. Helaas is de waarheid dat – hoewel uptime eenvoudig te kwantificeren is – er geen enkele statistiek is om de paginaprestaties duidelijk te definiëren.

Studies wijzen op het feit dat “sneller beter is”. Gomez, de webprestatiedivisie van Compuware, ontdekte dat na drie seconden wachten tot 40% van de gebruikers een site verlaat. Bovendien ontdekte Walmart dat het verbeteren van de paginasnelheid met zelfs 100 ms de omzet met 1% verhoogde. Hoewel snelheid een cruciaal onderdeel is, is het slechts een onderdeel van één dynamische pagina-ervaring.

Klanten navigeren op een site op een duizelingwekkende combinatie van webbrowsers (en hun verschillende versies), apparaten (zowel nieuw als oud) en netwerken (van supersnel tot traag hotelinternet). Elke persoon tolereert op zijn eigen manier snelheid en prestaties. Daarom algemene regel #1: gebruik meer dan één statistiek om de paginaprestaties te meten.

Onderwerpen in dit whitepaper

  • Pagina laadtijd ervaringen
  • Gebruikersinteractie
  • Visuele stabiliteit

Hoewel ‘het ervan afhangt’, frustrerend kan zijn om te horen, is het een geweldige kans om de basisprincipes van webpagina’s, klanttevredenheid en het creëren van een prestatiegerichte cultuur in een digitaal bedrijf te verkennen. Dit whitepaper helpt je daarbij.

Redactie