0
7.0k
Channel: Marketing

Meer resultaat uit B2B marketing in een wereld zonder cookies

Benieuwd wat jullie B2B-marketing nou eigenlijk oplevert? 

Waarschijnlijk ben je nieuwsgierig wat je campagnes opleveren en hoe je de resultaten nog verder kunt verbeteren. Maar de ontwikkelingen in de B2B-markt maken het je niet makkelijk. Daarom moet je je als marketeer bewust zijn welke ontwikkelingen er spelen en hoe jij die in je voordeel kunt gebruiken. Bijvoorbeeld de volgende drie ontwikkelingen:

  • Vanaf volgend jaar verdwijnen third party cookies. Dat betekent dat je nu aan de bak moet met je first party data. Hoe moet je anders straks je doelgroep bereiken?
  • 17 procent van de buyer journey besteedt de B2B-koper aan direct contact met iemand van sales. De rest van de tijd is hij vooral bezig met het online verzamelen van kennis over de aankoop. Dan snap jij ook wel dat je daar zichtbaar moet zijn!
  • Je klant shopt privé ook gewoon op Bol.com of Amazon en verwacht hetzelfde gemak en serviceniveau bij zijn zakelijke aankoop. Aan jou dus de opdracht om het zo makkelijk mogelijk te maken.

Deze drie ontwikkelingen betekenen vooral dat je zelf data moet verzamelen om deze vervolgens slim digitaal in te zetten.

Deze whitepaper van DEA.Amsterdam helpt jou als B2B marketeer op weg. Leer hoe je je (doel) ROI berekent en ontdek een handig stappenplan om first party data te monetizen. Heb je deze twee zaken goed geregeld? Dan kun je met de tips over goede strategieën binnen digital advertising én marketing automation de opbrengsten van je marketing spend nog verder verbeteren.

Download deze whitepaper
Onderwerpen:
Hoe meet ik de resultaten van mijn marketing spend?
Datagedreven marketing in een cookieless era
Zo zet je digital advertising naar je hand in de B2B
Optimaal profiteren van marketing automation
Log in of meld je gratis aan om deze whitepaper te downloaden

Michael Horneman