Download

Download
0
3.0k
Channel: e-commerce

De optimale productbeleving voor digitaal winkelen

In de fysieke wereld is de ultieme winkelervaring getest. We weten wat consumenten bezig houdt wanneer ze door de winkel lopen, en dat er een directe correlatie is tussen aantal verkopen en de blootstelling aan een maximaal aantal producten.

De spelregels die we kennen bij fysieke winkels, werken anders bij online winkels. Zo kunnen klanten plotseling overal in je winkel verschijnen en ook zonder reden weer verdwijnen. Je winkelbezoeker kan op een productpagina binnenkomen en in een paar klikken je hele winkel zien.

In dit whitepaper beantwoorden we daarom de vraag: hoe bereiken we een optimale productblootstelling terwijl we de gebruiker tijdens het hele online winkeltraject betrokken houden?

Klanten moeten geholpen, begeleid en geïnspireerd worden. Daarvoor kan je gebruik maken van technologieën die ze in allerlei situaties ondersteunen. Door dit goed te doen, verhoog je de kans op conversie en retentie van de klant.

Product Discovery is een van die technologieën en begrijpt de intentie van de gebruiker. Door gegevens te verzamelen uit bronnen als afbeeldingen, SKU- en klantgegevens, kan je op basis daarvan de juiste producten introduceren, presenteren en aanbevelen.

In dit whitepaper

  • Hoe Product Discovery bijdraagt aan betere en relevantere winkelervaringen.
  • Hoe Product Discovery zorgt voor efficiëntere merchandisingteams en succesvollere online verkopers.
  • Visual Discovery – beeldverwerking en gegevensvastlegging waardoor een exact productbegrip gebruikt wordt om relevantere aanbevelingen te kiezen.
  • Conceptueel begrip – dieper begrip van de werkelijke betekenis van woorden, termen, concepten en contexten om de ware gebruikersintentie achter het bezoeken van een site beter te begrijpen.
  • Gecontroleerde geautomatiseerde merchandising – over het gebruik van AI om in te spelen op veranderende consumententrends.
Hoe ga jij Product Discovery inzetten om je klanten beter te bedienen?

Redactie