Download

Download
0
3.2k
Channel: B2B online

Een consistente één-op-één klantrelatie met leadnurturing

No matter what you do, don’t pass leads directly to the sales team aldus Jon Miller van Marketo. Je klant verandert en heeft veel meer macht, kan overal en altijd informatie vandaan halen en is digitaal volwassen. Hij schakelt moeiteloos van kanaal naar kanaal en is totaal ongevoelig voor (online) advertenties. Als marketeer heb je dus beperkte mogelijkheden om de aandacht van je klant te trekken en vast te houden. Hoe zorg je voor een consistente één-op-één klantrelatie? Met leadnurturing.

Start vandaag met leadnurturing

Dit eBook biedt handvatten en praktische tips om te starten met leadnurturing en de kloof tussen marketing en sales te dichten. Het eBook gaat in op:

  • Het ontwikkelen van een leadnurturing campagne in zeven stappen.
  • Leadkwalificatie: het beter kwalificeren van leads met leadscoring.
  • Marketing en sales alignment: één platform voor marketing en sales.
Leadnurturing is een kunst

De aandacht van een lead trekken én vasthouden is een kunst. Je moet als organisatie in de huid van je klant kruipen en deze voorzien van relevante informatie. De technologische ontwikkelingen op het gebied van marketing automation en leadgeneratie volgen elkaar in rap tempo op. Organisaties beschikken over steeds meer klantdata en gebruiken deze data voor het het samenstellen van je buyer personas en bijbehorende buyer journey, het genereren van kwalitatieve leads en het behouden van bestaande klanten.

Buyer personas en buyer journey mapping

Een belangrijkste succesfactor bij het opstellen van je buyer persona en journey is dat marketing en sales beiden input leveren. Het eBook omschrijft uit welke onderdelen een buyer persona en buyer journey bestaan hoe je deze zelf kunt ontwikkelen.

Vervolgens vertaal je de buyer journey door naar een leadnurturing campagne. Voordat je begint is het belangrijk om te bepalen of je een e-mailcampagne of omnichannel campagne wilt ontwikkelen? Dit eBook bevat een handig stappenplan, hierin worden de zeven stappen voor het ontwikkelen van een leadnurturing campagne beschreven.

Marketing en sales alignment, de sleutel tot succes

Verkopen draait tegenwoordig om het opbouwen van een één-op-één klantrelatie. Het is onmogelijk om alle 1-op-1 relaties aan te gaan en alle content handmatig aan te bieden. Marketing automation biedt de oplossing. Een marketingautomation-systeem helpt je bij het kwalificeren- en scoren van leads.

Om lead nurturing succesvol in te richten en in te zetten, is het belangrijk dat sales en marketing nauw samenwerken. Een lead moet vloeiend door de organisatie geloodst worden. Uit onderzoek blijkt dat 49 procent van de marketing qualified leads (MQL) door sales worden genegeerd. Hoe voorkom je dit? Lees het antwoord in dit eBook.

Eén platform voor marketing en sales

Om het leadnurturing proces soepel te laten verlopen is het belangrijk om één platform te hebben voor alle sales- en marketingoplossingen binnen je bedrijf. Hierdoor kun je toewerken naar een geautomatiseerd systeem voor het aanleveren van leads die voldoen aan je leadkwalificatie-criteria. De kwaliteit van de leads die marketing aan sales aanlevert neemt toe evenals de kans dat de leads geconverteerd worden naar een klant. Op deze manier creëer je een closed loop.

De essentie van één platform is dat koppelingen en integraties tussen verschillende systemen niet meer nodig zijn. Dit voorkomt problemen met Excellijstjes, diverse databestanden uit meerdere applicaties en onvolledige dashboards. Het doel van één platform voor marketing en sales is closed loop reporting. Aan welke vereisten moet een geïntegreerd platform voor sales en marketing voldoen? Het eBook beschrijft de zeven belangrijkste punten waar je op moet letten.

Jordy Lefeber