0
7.0k

Versnellen met micro front-ends

Een deskundige gids die uitlegt wanneer front-end opgesplitst kan worden (en wanneer niet).

Je frontend is de plek waar interactie plaatsvindt met eindgebruikers. Klanten willen goed bediend worden, maar vaak worden applicaties aan elkaar geplakt, waardoor de klantervaring verre van optimaal is. Je kunt wachten tot klanten weglopen of actiever bezig zijn met kijken waar ze tegenaan lopen. Micro-frontends kunnen je helpen om je klantervaring te optimaliseren.

Dit ebook legt uit wat micro-frontends zijn, welke voordelen het kan hebben voor jouw organisatie en hoe je erachter komt of jouw organisatie er klaar voor is.

Wat zijn micro-frontends
Micro-frontends is een term die wordt gebruikt als je het hebt over het opsplitsen van je frontend met als doel de delen onafhankelijk van elkaar te kunnen ontwikkelen en implementeren. Het is een combinatie van de bekende backend microservices en frontend.

Er is een beweging binnen organisaties gaande waarin grote monolithische applicaties opgesplitst worden in kleine modulaire applicaties.

Voordelen van micro-frontends

  • Betere schaalbaarheid.
  • Minder knelpunten in het ontwikkelproces.
  • Beter geteste ondersteunde onderdelen.
  • Meer wendbaarheid, snelheid en flexibitleit om te optimaliseren.

Door teams meer verantwoordelijkheid te geven in een specifiek domein, dit werkt het beste in een productgerelateerde omgeving, kun je eenvoudig meten of mensen enthousiaster zijn geworden over jouw product(en). Het is altijd belangrijk om te blijven meten en waar nodig bij te sturen (optimaliseren).

Het sneller kunnen ontwikkelen van frontend features geeft je de vrijheid om nieuwe zakelijke ideeën snel in de praktijk te brengen, om zo de business te versnellen. In dit ebook leggen wij uit wanneer micro-frontends het onderzoeken waard is, maar ook wanneer je hier als organisatie niet in wil investeren.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie