Download

Download
0
1.3k
Channel: Marketing

Zeven tips voor een breinvriendelijke marketingcampagne

Marketing is de afgelopen jaren verrijkt met zowel onderzoeksmethoden uit de psychologie als de neurowetenschap, hiermee zijn marketing en wetenschap dichter naar elkaar toe gekropen. Hoe benut je het potentieel van deze ontwikkeling? Door het ontwikkelen van een breinvriendelijke campagne. Deze whitepaper van Bloakes beschrijft zeven tips voor een breinvriendelijke marketingcampagne en hoe je deze toepast in de praktijk.

Zeven tips voor een breinvriendelijke marketingcampagne

Deze whitepaper bevat praktijkvoorbeelden over hoe vooraf testen leidt tot hogere conversieratio’s en hoe je de zeven tips integreert in je marketingstrategie. De whitepaper gaat in op:

  • Wat een breinvriendelijke campagne inhoudt.
  • De zeven tips voor een breinvriendelijke campagne.
  • Het toepassen van de tips in de praktijk.
De voordelen van een breinvriendelijke campagne

De belangrijkste conclusie uit het onderzoek van Bloakes is dat het breinvriendelijker maken van een campagne of marketinguiting ervoor zorgt dat de consument sneller het gewenste gedrag vertoont, een aankoop. Het breinvriendelijker maken van je campagne kun je op verschillende manieren doen. De meest generieke manier is het toepassen van kennis uit de psychologie en neurowetenschap op campagneontwerpen en proposities.

Belangrijke voordelen van het pre-testen van je marketingcampagne op breinvriendelijkheid zijn een betere performance en een efficiëntere besteding van het marketingbudget.

De zeven tips op een rij en hoe je deze in praktijk toepast

De whitepaper beschrijft zeven tips voor het breinvriendelijker maken van je campagne:

  1. Maak gebruik van dat ons brein voorgeprogrammeerd is.
  2. Laat voor de hand liggende informatie weg, dit verhoogt de perceptual fluency.
  3. Het weglaten van eurotekens leidt tot meer verkoop.
  4. Biedt inzicht in wat er te verliezen valt.
  5. Een sterk en populair merk zal de waarde van een propositie flink verhogen.
  6. Het tonen van het eindresultaat maakt producten interessanter om te kopen.
  7. Een optimale klantbeleving heeft meer waarde dan een product.

Per tips wordt aan de hand van een praktijkvoorbeeld beschreven hoe deze tips tot stand is gekomen, welke wetenschappelijke technieken hier aan ten grondslag liggen en hoe je de tips in de praktijk toepast.

Inhoud
  • Inleiding
  • Inhoudsopgave
  • Onderzoekstechnieken
  • De 7 tips op een rij
  • De 7 tips uitgewerkt
  • Conclusie
  • Over Bloakes
  • Referenties

Guus Van Loon