Emerce Magazine

Emerce #156 – maart 2017

In deze editie een interview met Chris Bate, VP en MD Europe bij Under Armour, over innovatie en digital in de sportbusiness. Tevens een achtergrondartikel over succesvolle, maar voor velen onbekende Nederlandse goudmijntjes in e-commerce. En een feature over een nieuwe fase in customer loyalty. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

25 maart, 2017

Hot: onbekende goudmijntjes in e-commerce

Bij succesvolle Nederlandse webshops denken we al snel aan bekende namen als Coolblue en bol.com. In de luwte zijn echter tal van marktpartijen actief die ook vaak tientallen miljoenen euro’s omzetten. Wie zijn deze relatief onbekende spelers? Hoe gaan zij te werk? En wat zijn hun groeiperspectieven?

11 maart, 2017

Under Armour: ‘Tech en sport is een logische combinatie’

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour is dé challenger van grootmachten als Nike en Adidas. Dankzij een excessieve focus op de eindgebruiker en een tomeloze ambitie om te innoveren. “Als het aan ons ligt, doen we overal een chip in”, aldus Chris Bate (53), VP & Managing Director Europe.

18 maart, 2017

De nieuwe regels van het loyaltyspel

Customer loyaltyprogramma’s liggen onder vuur. In het digitale tijdperk wisselt de consument namelijk steeds makkelijker van dienst en winkel. En dus ontstaat er vaker twijfel of deze programma’s nog wel voldoende opleveren. Moet het roer rigoureus om?

4 maart, 2017

‘Het wordt dringen met PSD2’

Fintechbedrijf The Moneyer sorteert voor op de banken-API’s die gaan komen. Met een nieuw concept dat de huidige tool op termijn vervangt. Na een test in Duitsland volgt de rest van Europa, aldus oprichter Erik Driessen.

22 maart, 2017

Adaptive keyboards: Apple vs. Art. Lebedev

De scheiding tussen een standaard toetsenbord en een virtuele variant op een touchscreen wordt geleidelijk vager met het verschijnen van adaptieve keyboards. Waarbij ale toetsen vervangen zijn door een mini-touchscreen. Tijd voor een vergelijk. De Optimus Popularis van Art. Lebedev versus de Touch Bar van Apple.

17 maart, 2017

Hushme: bellen in stilte

Het is een probleem waar elke beller in openbare ruimtes tegenaan loopt: je wilt soms geen luistervinken. Of voorkomen dat het irritatie opwekt bij derden. Dankzij de headset van de Hushme – die als een band om je mond zit en zodoende je stem isoleert – voorkom je dit. Via de bijgeleverde oordopjes kan je […]

8 maart, 2017

Je nieuwe maatje: Hover Camera Passport

Zo mak als een lammetje en volgt je zo trouw als een hondje. Desondanks moet je er op letten als op een klein kind in de grote stad. We hebben het over de Hover Camera, een briljant en tegelijkertijd aansprekend droneconcept.

3 maart, 2017

To dash or not to dash

Amazons fysieke Dash-button is sinds kort ook virtueel beschikbaar. Op de site en in de app. Een opmaat naar nog gerichter adverteren.

10 maart, 2017

Column: televisiesector bevindt zich in neerwaartse spiraal

Het gaat helemaal mis met de televisiesector in Nederland en dat hebben ze grotendeels aan zichzelf te danken. Waar de krant een jaar of tien geleden aan een gestage oplagedaling begon, bevindt nu deze industrie zich in een duikvlucht die zijn weerga niet kent.

15 maart, 2017

Column: #DeleteUber

In de stad New York melden zich wekelijks zo’n vijftigduizend nieuwe gebruikers bij Uber aan. Een duizelingwekkend aantal sign-ups voor een dienst die alweer acht jaar bestaat. En de impact van de giga-startup is in alle markten terug te zien. Van de ooit veertigduizend yellow cabs die door de New Yorkse Madison Avenue sjeesden, is nog maar een kwart over.

15 maart, 2017

Meer rendement uit je A/B-testen

Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.

17 maart, 2017

Dawnbot: bot tegen reclameclichés

Het Amsterdamse bureau Dawn heeft een bot gebouwd die in een paar stappen een campagne voor je maakt. De Dawnbot is een statement tegen het kopieergedrag van reclamebureaus en marketeers.

20 maart, 2017

Internetshoppen: oudere even actief als millennial

Van tech-savvy jongeren wordt doorgaans aangenomen dat ze het grootste aandeel hebben in internetshoppen. Maar Baby Boomers (1946-1965) blijken ongeveer even vaak online te shoppen. Bovendien geven zij per bestelling het meeste uit: 203 dollar.

20 maart, 2017

Instagram haalt YouTube bij

Hoewel WhatsApp nog steeds de meeste gebruikers heeft (10,9 miljoen), is Instagram (3,2 miljoen gebruikers) relatief gezien één van de snelst groeiende sociale platformen van ons land. Bovendien heeft het bijna evenveel dagelijkse gebruikers (1,5 miljoen) als YouTube, dat een veel grotere gebruikersgroep heeft (namelijk 7,5 miljoen).

21 maart, 2017

Omzet programmatic stelt teleur

De markt voor programmatic display groeit en wordt alleen al in de Verenigde Staten geschat op 31 miljard dollar komend jaar. Desondanks worstelen uitgevers met de toepassing ervan en blijken zij teleurgesteld over de behaalde omzetten.

23 maart, 2017

Consument: beloon bezoek fysieke winkel

Services die in online winkels compleet vanzelfsprekend zijn, beïnvloeden steeds meer de consumentenverwachtingen van fysieke winkels. De grootste ergernis van winkelend publiek is dan ook het niet makkelijk kunnen vergelijken van producten.