Deel dit artikel
-

Ster belooft gericht adverteren zonder profielopbouw

Ster heeft een zolgenoemd No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. De reclameverkoper voor de publieke omroep kan daarmee een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting. Gericht adverteren blijft echter mogelijk.

De belangrijkste kenmerk van het platform is dat er geen persoonsgegevens meer de advertentieketen ingaan om vervolgens te worden gebruikt voor opbouw of gebruik van interesseprofielen, zoals bij programmatic advertising over het algemeen wel gebeurt. Het No Consent Advertising platform maakt het dus mogelijk om online relevante advertenties te vertonen ‘met respect’ voor de eindgebruiker.

Op de ruim 500 websites en programmasites en in de apps van NPO Start en NOS worden advertenties vertoond aan de hand van context targeting. Hierbij wordt de exacte inhoud van een programma vastgesteld door analyse van de 888 ondertiteling en een beschrijving van die specifieke aflevering.

Op basis van deze inhoud wordt het programma ingedeeld in één van de 15 kanalen die Ster heeft gecreëerd, waaronder ‘kunst & cultuur’, ‘koken & eten’, ‘natuur & outdoor’ en ‘vakantie & reizen’. Bij iedere kanaal passen bepaalde doelgroepen en op deze manier kunne toch gericht advertenties worden vertoond zonder dat er gebruik hoeft te worden gemaakt van interesseprofielen op basis van persoonsgegevens van de bezoeker.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond