Deel dit artikel
-

Abonnementsdienst Bundles krijgt bredere opzet

Abonnementsdienst Bundles krijgt zes ton voor een nieuw circulair bedrijfsmodel, waarbij naast wasmachines bijvoorbeeld ook meubels kunnen worden verhuurd.

De Amsterdamse startup begon drie jaar geleden met een interessant bedrijfsmodel. Gebruikers krijgen een wasmachine van Miele te leen, maar betalen per wasbeurt of per maand. Zo rekent Bundles 12,95 euro per maand en 0,40 cent per wasbeurt. Of een vast tarief van 20,95 euro per maand.

Bundles is het geesteskind van Marcel Peters, in het verleden innovatiemanager van Essent. Hij constateerde dat wassen zorgt voor ontzettend veel verspilling. Geïnspireerd door visionairs als Walter Stahel (Performance Economy) en Ellen MacArthur (Circular Economy) is hij toen met Bundles aan de slag gegaan. Naast wasmachines heeft Bundles ook wasdrogers en vaatwassers.

Nu onlangs de grens van duizend klanten is gepasseerd, durft men de volgende stap wel aan. De bekende zakenvrouw Anne-Marie Rakhorst verschaft samen met andere investeerders zes ton om een volgend internetplatform op te zetten, waarbij fabrikanten hun apparaten als dienst kunnen aanbieden. Naast wasmachines kan worden gedacht aan koelkasten, koffiemachines, fietsen, bedden of zitmeubels. Al deze apparaten of gebruiksvoorwerpen blijven eigendom van de fabrikant.

In oktober lanceerde Bundles al een pay-per-cup koffie abonnement. Daarbij krijgen abonnees een koffiezetapparaat waarmee ‘de bonen volledig tot hun recht komen’. De koffiebonen worden per post bezorgd. Een kopje koffie kost 35 cent, er is ook een abonnement vanaf 4 kopjes per dag.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond