Deel dit artikel
-

Ook adtech stort zich op blockchain

Het ziet ernaar uit dat ook de advertentie-industrie blockchaintechnologie gaat omarmen. Diverse startups als Presearch.org, BitClave en Blockchain Programmatic Corp. (BPC) werken al aan concrete toepassingen.

De verwachting is dat machine learning en kunstmatige intelligentie steeds vaker worden gecombineerd met blockchain. Die zou voor meer transparantie kunnen zorgen bij de inkoop van advertenties.

Niet alles hoeft betrekking te hebben op advertentieverkoop. Een nieuw bedrijf NKOR gebruikt blockchain om inbreuken van auteursrecht bij content marketing op te sporen.

Een belangrijke beperking is de transactiesnelheid van blockchain. Oudere systemen kunnen niet meer dan 10.000 transacties per seconde verwerken. Dat zou te weinig zijn voor de geautomatiseerde inkoop van advertenties. Volgens CEO Pavel Cherkashin van BPC moet de snelheid naar 1 miljoen transacties per seconde, iets dat technisch al wel mogelijk is.

Researcher Markets & Markets schat de markt voor blockchaintoepassingen (niet alleen adtech) op 7,7 miljard dollar in 2022. In 2016 was dat nog 242 miljoen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Rob

Dat is heel goed nieuws voor $TRX!

Z.Eur

Gefeliciflapstaart!
Een disruptive blockchain toepassing voor iedereen!

Want uitspraken dat 1 miljoen transacties per seconde voldoende is, is natuurlijk het teken dat het enkel maar om een hype gaat en voornamelijk te doen is om centjes los te peuteren van onwetende investeerders.
Een beetje bedrijf doet al snel 100,000 transacties per seconde dus met 10 bedrijven in Europa alleen al, loopt je hele blockchain technologie al de soep in.
Blockchain technologie schaalt niet genoeg voor de meeste toepassingen in adtech.

Wie waagt zich aan een voorspelling van het volgende hype?

piet

trx is inderdaad een goede hierin

Eduard - Hatogkroller

En de BAT dan? Geïntegreerd in de Brave-browser en een heel concreet idee: reclamekijkers betalen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond